Neler Yeni

Yumurta kırıldı.

CumaLi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
52
Puanları
0
Yaş
36
Ad Soyad
CumaLi YÜCE
Meslek
Öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Baska
selamlar

benim bir çift baskam dün gece yumurtlamış fakat yumurta kırılmış belliki kümesteki setin üzerine yumurtladı oradan aşagı düştü neyse.. şimdi dişi kuşun hali gösteriyor ki deli gibi yumurtayı arıyor bir yerden yumurta bulup altına koyma ihtimalimde yok kuşun psikolojisi filan bozulurmu? daha sonra yumurtlamaya kalktıgında bakmama gibi sorunlar filan olur mu? + Bu sanırım ilk yumurtası ikinciyi yumurtlar mı? yumurtlarsa ne süre icerisinde?
 

aykutk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
833
Puanları
0
Yaş
55
Konum
Muğla
Ad Soyad
Aykut KARABULUT
Meslek
Emekli
İkametgah
Muğla
Yetiştirdiğim Irk
Baska
Selamlar,

Öncelikle geçmiş olsun. Güvercinler genelde 48 saat içinde iki yumurta yapar. Yumurtanın kırılma nedenini kümeste bulunan setin üzerine yumurtlamış diye söylemişsiniz. İkinci yumurtayı yapmadan önce yuvalık konusunu netleştirmeniz lazım yuvalık korunaklı bir şekilde mi? yumurtaladığı yerin oval bir zemin olmasını sağlamanız gerekmektedir. İkinci yumurtayı yapmadan kuşculardan yada kuş pazarlarından tedarik edebilirseniz yalancı yumurta alın ve yuvasına bırakın ikinci yumurtayı onun yanına bırakır ve yatar. Yalancı yumurta bulamasanızda merak etmeyin ikinci yumurtayı yapar ve tek yumurtaya da yatar. Yalancı yumurta size ikinci yumurtanında kırılma riski olabileceği herhangi bir yere yumurtlamaması açısından yardımcı olacaktır. Yaptığınız tüm tedbirlere istinaden ikinci yumurtada kırılır ise merak etmeyin bir hafta on gün içinde güvercin yeniden yumurtalayacaktır.

Saygılarımla,

Aykut KARABULUT
 

canahmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
19
Puanları
0
Yaş
29
Konum
İstanbul
Ad Soyad
AHMET UÇUM
Meslek
MUHASEBE
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
selamlar benim bir çift sabunim var ilk yumurtalarını yaptılar neredeyse iki hafta üstünde yattılar sonra bi tanesi çürük çıktı diğeride erkeğin götüne yapıştı yem yerken baktımki yumurta çatlamış acaba kuşlar tekrar yumurtlar mı yumurtlasalar tekrar kırılma olabilirmi yardımcı olursanız sevinirim
:hungur:
 

west

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 May 2008
Mesajlar
171
Puanları
0
Yaş
37
:evet: kuşlar bir defa yumurtlarsa tabiki devamında yumurtlar hiç merak etme . ama tabiki her defasındada yumurtasını kırdıracak değilsin ama yuvalıklarını yumurta düşmeyecek gibi olmasına dikkat edelim.kuş yumurtayı kırmışsada yinede altına yumurta konulmalı kuşu dinledirmek lazım 10 gün falan boş yumurtaya yatırdıktan sonra boş yumurtayı alırsın sonra yine yumurtlar
saygılar...
 

canahmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
19
Puanları
0
Yaş
29
Konum
İstanbul
Ad Soyad
AHMET UÇUM
Meslek
MUHASEBE
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
werdiğin bilgiler için teşekkür ederim zaten yuvada sağlam yerde yumurtanın yuvada kırılması gibi bir problemim olamaz ama inşallah bidahaki sefere birşey olmaz. :) :) :eek:ley:
 

CumaLi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
52
Puanları
0
Yaş
36
Ad Soyad
CumaLi YÜCE
Meslek
Öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Baska
bugün dişi bir tane daha yumurtlamış bu sefer dogru yere yumurtlamış yumurta saglam
benim kümesimde ışık yok kuş karanlıkta bu yumurtayı görebilir mi? kümese az önce 21:30 da baktım yumurtanın üzerinde oturmuyordu yumurta soguktu göremiyor diyemi oturmuyor acaba?
 

dushekimi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Tem 2008
Mesajlar
634
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Balıkesir
Ad Soyad
mehmet fenerci
Meslek
memur
Yetiştirdiğim Irk
Saya
cumali dostum sen rahat ol, birinci kırılmış yapacak birşey yok, bu mevsimde tek yavru baktırmakta sağlıklı yavru alımı için bir seçenektir. karanlık sorun olmaz ama gündüz de karanlıksa kümesin o sorun olur, yumurtaya tahminimce yarından itibaren yatar, hem öyle piskolojisi falanda bozulmaz merak etme, Yüce yaradan herşeyi bir nizam ve intizam içinde yaratmış ki bu güzel hayvanlarda bunun bir örneği, sen rahat ol,
 

CumaLi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
52
Puanları
0
Yaş
36
Ad Soyad
CumaLi YÜCE
Meslek
Öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Baska
kümesin kapısı gün boyu açık oluyor, kapıda oldukça büyük içeriyi rahat aydınlatabiliyor bir yerlerden gece için seyyar lamba temin etmeye çalışam yarın inşallah
ben daha beslemeye başlayalı 3-4 gün filan oluyor bunlar ilk kuşlarım ve iki gün sonra yumurtladılar yeniyim heyecanlıyım istedigim birşeyi yapmanın sevincide var geçen gün kırılan yumurtaya kuştan daha çok üzüldüm tüm duygular birbirine girdi o yüzden böyle bir tedirginlik var

her şey için teşekkürler
 

west

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 May 2008
Mesajlar
171
Puanları
0
Yaş
37
cumali arkadaşım eğer kuşçuluğa yeni başlamışsan ve kuşları kümesine koyalı 2 3 gün olmuşsa o kuş zaten kendine yer seçememiştir onun için bu yumurtalar ı feda edeceksin kuşlar kümese alışsın tekrar yumurtlarlar merak etme. ayrıca karanlığıda dert etme bence gece kümeste ışık yakmassan daha iyi olur
saygılar
 

Müezzin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Ara 2008
Mesajlar
99
Puanları
0
Yaş
69
Ad Soyad
Süleyman AK
Meslek
Emekli,hafız,hacı(vefat etti)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arkadaşım sen bıldırcın yumurtası koy
 

sertaç

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ocak 2009
Mesajlar
69
Puanları
0
Yaş
36
Konum
İstanbul
Ad Soyad
sertaç kurt
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arkadaslar yumurta kırldı sorun yok gerısını yıne yumurtlar hayvanın altına ıcı oval sekılde yumurtalık satın alı2. sını buyuk bı ıhtımal yumurtlar ama sen yıne sahte yumurta al hayvan yatsın 1 hafta sonra al yumurtasını ondan 10 gun sonra tekrar yumurtlar busefer yumurtalık falan olsun kesınlıkle
 

CumaLi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ocak 2009
Mesajlar
52
Puanları
0
Yaş
36
Ad Soyad
CumaLi YÜCE
Meslek
Öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Baska
BATILI' Alıntı:
cumali arkadaşım eğer kuşçuluğa yeni başlamışsan ve kuşları kümesine koyalı 2 3 gün olmuşsa o kuş zaten kendine yer seçememiştir onun için bu yumurtalar ı feda edeceksin kuşlar kümese alışsın tekrar yumurtlarlar merak etme. ayrıca karanlığıda dert etme bence gece kümeste ışık yakmassan daha iyi olur
saygılar
valla ustam dedigin gibi feda ettik yumurtaları teki kırılmıştı tekini çıkardı ama yatmadı yumurtaya.. artık bir daha ki seferi bekleyecegiz

bir de bir şey sorucam neden kumeste ışık yakmayayım? örnegin yumurtadan yavru cikarsa filan yavruya bakım konusunda yararı olmaz mı kuslara? kalkar uzerine filan basar bu tür hadiseler yaşanmaz mı acaba?

teşekkürler
 

polllat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Ara 2008
Mesajlar
2,598
Puanları
0
Yaş
27
Konum
İstanbul
Ad Soyad
sinan öztekin
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Hünkari
Kuşlar genelde 2 tane yumurtlar bazen 1 veya 3 de olabilir ama genel sayı 2dir.

Bence siz artık kırılan yumurtayı düşünmeyi bırakın yeni gelecek olan yumurtaların güvenliğini saglayın...



saygılar...
 

aliruşen adam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
1
Puanları
0
Yaş
27
Ad Soyad
ali ruşen
Meslek
öğrenci
İkametgah
Elazığ
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Re: Yumurta çatladı

selamun aleyküm ya benim bi çift arap malatya paça güvercinim var bi tane yumurta yaptılar bir haftadır oturuyolar üstünde bugün kardeşim yumurtanın üstünde oturan güvercini kaldırdı kaldırırken yumurta üst tarafından çatladı ve bundan babamın haberi yok duyarsa çok fena kızar . acaba civciv çıkarmı yumurtadan ??
 

Muslum6363

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
16
Ad Soyad
Müslüm seyis
Meslek
Tamir sanayi
İkametgah
Şanlıurfa
Yetiştirdiğim Irk
Diğer
Diğer Irklarım
Boz pılatin
Re: Yumurta çatladı

selamun aleyküm ya benim bi çift arap malatya paça güvercinim var bi tane yumurta yaptılar bir haftadır oturuyolar üstünde bugün kardeşim yumurtanın üstünde oturan güvercini kaldırdı kaldırırken yumurta üst tarafından çatladı ve bundan babamın haberi yok duyarsa çok fena kızar . acaba civciv çıkarmı yumurtadan ??
Kardeşim sorun yok sen karışma sıcak olunca cikar
 

Muslum6363

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
16
Ad Soyad
Müslüm seyis
Meslek
Tamir sanayi
İkametgah
Şanlıurfa
Yetiştirdiğim Irk
Diğer
Diğer Irklarım
Boz pılatin
arkadaslar yumurta kırldı sorun yok gerısını yıne yumurtlar hayvanın altına ıcı oval sekılde yumurtalık satın alı2. sını buyuk bı ıhtımal yumurtlar ama sen yıne sahte yumurta al hayvan yatsın 1 hafta sonra al yumurtasını ondan 10 gun sonra tekrar yumurtlar busefer yumurtalık falan olsun kesınlıkle
Benimde guvercinin yumurta yaptı elime flan aldim 2 günlükken 3 4 5 güne kadar hep elime aldim 6 gun baktım damar falan yok kirdim sadece sarısı var acaba neden dır ve nezaman yeniden yumurtlarlarr
 
Üst