Neler Yeni

sivas guvercınlerı ve ozellıklerı

kazimcankurt

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
726
Puanları
0
Yaş
35
Konum
Muğla
Ad Soyad
Kazım CANKURT
Meslek
Özel Güvenlik
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
güvercin beslemek sanattır kardeşim.bende çok istiyorum fakat besleyemiyorum bu işler imkanı olan işler herkes de bir dert var ama yinede emeğine sağlık kuşların güzel.şehirde olsan mutlaka köyü ararsın benden söylemesi
 

feyzikaya

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
868
Puanları
0
Yaş
35
Konum
Muğla
Ad Soyad
Feyzi KAYA
Meslek
elektrik teknikeri
Yetiştirdiğim Irk
Diğer
öncelikle kuşun taklacımı olduğunu bilmem gerek sen aklına geleni de demekle olmaz burda herkez resim video ekleyip bizlerle paylaşıyor. saol sende kuşlarının resimlerini çekmişsin bize gösteriyosun teşekkür ama her konuda saygı göstermek insanı büyütür , bu konuda biraz dikkatli olursan daha iyi olur. kuşların mahşallah çok güzel görünüyor.
 

feyzikaya

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
868
Puanları
0
Yaş
35
Konum
Muğla
Ad Soyad
Feyzi KAYA
Meslek
elektrik teknikeri
Yetiştirdiğim Irk
Diğer
ortaya büyük bi iddaa koymuşun kuşun ne kadar uçtuğu önemli değil haklısın senin kuşlar kaç kez sefer yapıyo bunu yazarsan sevinirim. çalışıyo diyon ama nasıl açıklarmısın. gelip vuruyo mu? yoksa boyuna taklamı atıyo ? bunlar önemli bence hodri meydan demekle bu işler yürümez. o kadar iyi kuşlarsa yarışmaya katıl bence 1. olursun.
 

ilyasca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
38
Puanları
0
Yaş
33
öncelikle ben surdan baslayım nasıl katılacam yarısmaya bız buraya zor msj atıyoruz ısler basladı cifciyiz kolay ısler degıl bunlar bos zamnalrımda bakıyorum sorularınıza elımden geldıgı kadar cvplamaya calısıyorum ınsallah bı kamera bulum vıdyolaarıda gonderıcem fotograf makınam var ama vıdyo kameram yok haklısınız.suna gelınce calısıyo nasıl calısıyo dıyosunuz gokte calısmıyo gokte calısanda makbul olmaz bızım buralarda 15 aralıklarla bacaya calısıyo guvercınler cogu zer zaten tek tek ucuruyorum bı donek yapıyo bacaya sonrasında 15 dakıka gelmıyo gezıyo tekrara aynı sekılde gelıyo ama az ucuyo 1.5 saat felan ancak ucuyo.herkese ıyıgunler
 

ilyasca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
38
Puanları
0
Yaş
33

bu kusum oldu ınek basmıs ustune cok guzel hayvandı
 

ilyasca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
38
Puanları
0
Yaş
33

takla yokkkkkkkkkk yem yokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
 

Ömer ÖZKURT

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
4,408
Puanları
38
Yaş
34
Ad Soyad
Ömer ÖZKURT
Meslek
Kamu Personeli
İkametgah
Diyarbakır
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
kardeşim çok güzel resimler teşekkür ederiz.anlıyorum sizi iş güç ama bi şekilde onlara ayıracak bir zaman bulunuyor.çünkü kuşlar bizim herşeyimiz.
 

ilyasca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
38
Puanları
0
Yaş
33
evet nekadar ısımız olsada onlarda bızım ısımızın bı parcası ben tesekkur ederım
 

Tahir Kemal Bozoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Mar 2008
Mesajlar
819
Puanları
0
Yaş
41
Konum
Eskişehir
Ad Soyad
Tahir Kemal BOZOGLU
Meslek
~ Turist ~
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
ICQ
117
Güzel kardesim ilyas öncelikle sunu bilmeni isterim beni yanlis anlama sana kizmadim ama hani sen demistin ya üstüne yok en iyisi bunlar gibi ve de bir daha gözükmedin bende zannettim ilyas rüzgar yapti yani (reklam yapti ) kayboldu ama yanilmisim kusura bakma.Is güc deyince tabiki haklisin önce as sonra ask simdi malum ekim zamani patatesti,kabakti, sogan di falan seni anliyorum cünkü bende ciftci cocuguyum.Kuslara gelince maasallah tipleri oyun kuslarina benziyor insallah oyunlarida bahsettigin gibi güzeldir video meselesine gelince insallah bulunca yollarsin herseyin hayirlisi sana iyi calismalar k.i.b ALLAH a emanet ol ,Rabbim islerinizde kolaylik versin... Saglicakla kal. :slm:
 

ilyasca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
38
Puanları
0
Yaş
33
:slm: saolasın abı bak bılıyosun halımden anlıyosun aynen abı ıs guc cok yogunn ınsallah cekıp koyucam vıdeoları naparsın abıı ekmek davası herseyy ıyıgunler...
 

performans58

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
320
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Sivas
Ad Soyad
taner bozok
Meslek
İnşaat Müh.
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Öncelikle Herkese Merhabalar...

Bir Sivaslı olarak İlyas kardeşimin ilk mesajında bahsettiği ve herkesin yanlış anladığı kelimeyi düzeltmekle başlayım. "dunuk" Sivas'ta duman rengindeki kuşlara verilen isimlerdir. "mat" anlamına da gelir. Yani bazı arkadaşların anladığı gibi "dönek" anlamında kullanmamıştır. Ayrıca Sivas'ta "taklacı güvercin" yerine "dönek, döner, merdinli" gibi ifadeler kullanılır. Birçoklarının "oyun" dediğine de "dönek" denmektedir.

Kuşu kıymetli kılan unsurlar tabi kişiden kişiye farkeder.

Sivas'ta genel olarak özellikle son zamanlarda çok uzun süre uçan kuşlar pek tercih edilmemektedir.
Ancak bu demek değildir ki Sivas ırkının hepsi kısa süreli uçuculardır. Eskiden akşama kalan kuşu ateş yakmak suretiyle indirdikleri bilinir. Tabi bu artık insanların kuşlar için ayırabildikleri vakitle de bağlantılıdır. Sivas kuşları genelde pek açık renkli değildirler. Yerel tabirle göğ, karala, dunuk, arap ağırlıkta olan renklerdir. Göz rengi sarıdır. Kanat açıklığı gövde ve kafa boyutuna göre fazladır. Çok yüksekten ve çok alçaktan uçmazlar, kalktığı bacaya iyisi 15 dk. da bir gelerek erkekler 5-6 kadar, dişiler biraz daha fazla takla ile (dönek) düz, cephe burgulu veya verev olarak yükselirler. Makbulu mümkün olduğu kadar alçaktan taban döneği ile girmesi ve döneklerin arasını açmasıdır. Tabi kanat sesi de gür olmalıdır. (bu arada kanat sesine çepik denir, kaba ve ince çepik olarak değerlendirilir.)

Gelelim İlyas hemşehrimin iddiasına. Evet gerçekten Sivas'ta kuş kültürü çok köklüdür. Ama nedense son zamanlarda kuşbazlar toplumda hoş karşılanmayıp sürekli yadırganmış, ayıplanmıştır.(Bu işle uğraşanlara kuşbaz denir) Ama şu bir gerçektir; saf ırk bir Sivas sarıgözü izleyenlere çok hoş bir seyir zevki sunarak taklacı güvercinler arasında kendine iyi bir yer bulmuştur her zaman.
 

kazimcankurt

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
726
Puanları
0
Yaş
35
Konum
Muğla
Ad Soyad
Kazım CANKURT
Meslek
Özel Güvenlik
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Sayın Taner BOZOK;
Açıklamalarınız için teşekkürler.Güzel bi büyüklük yapmışsın sağolasın
 

elemim

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Ağu 2008
Mesajlar
350
Puanları
0
Yaş
29
Ad Soyad
barış yoleri
Meslek
serbest
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
bende tşk ederim performans58 kafamızda ki soru işaretlerini kaldırmış oldun
 

kaner432

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
23
Puanları
1
Yaş
50
Ad Soyad
Hakan Kaplan
Meslek
Pazarlama
İkametgah
İstanbul-I (Avrupa)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
SELAMLAR ARKADAŞLAR
İLYAS KARDEŞİM BİR SİVASLI VE KUŞBAZ OLARAK HEYECANINI VE MUTLULUĞUNU KEYİFLE OKUDUM. performans58 HEMŞERİMEDE BİZLERİ AYDINLATTIĞI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. DİĞER KUŞBAZ YİĞİDOLARDAN DA ÖZELLİKLE SİVAS KUMRUSU İLE İLGİLİ BİLGİ VE PAYLAŞIMLARINI BEKLERİM.
 

mhmtfirtina

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Mar 2013
Mesajlar
18
Puanları
0
Yaş
38
Ad Soyad
Mehmet FIRTINA
Meslek
Kuşbaz
İkametgah
Sivas
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
Sivas ilimiz soğuk iklim kuşağındadır kışları sert geçer bu yüzden güvercinleri de yapısal olarak güçlü dayanıklı ve sert olur. Ana renkleri gök, arap ve beyazdır. Beyazları hemen hemen yok denecek kadar az kalmıştır. Kızil göz arapları ise günümüzde hiç kalmamıştır genellikle Kayseri ve Erzurum yörelerinde tek tükte olsa bulma şansınız olabilir. Dumanlı, boz, gök akkuyruk ve gök beneklileri genelde beyaz ve gök renklilerin birbirleri ile eşleştirilerek elde edilmişlerdir. Kuyruk tüyleri, geniş ve enlidir,en önemli özellikleri sağ ve sol baştaki kuyruk teleklerinin dışa bakan yarısı beyaz iç tarafları ise koyu gök rengindedir. Kanat yapıları güçlü telekleri enli ve uzundur bu yüzden çok yüksek uçarlar en az uçanı havada beş ila altı saat uçar, dokuz ila on saat uçanları vardır sabır isteyen kuşlardır, kanat elifleri enli ve koyu renktedir, göklerde kafa boyun sırt ve kuyruk renkleri aynı koyuluktadır belinde grimsi bir beyazlık vardır, boyun koyu yeşil renkte parlar. Kafa kemikli yapıya sahiptir iridir,gaga kalın ve koyu renktedir beyazlarda ise kemik rengindedir,gözler kızılımsı portakal rengindedir göz bebekleri küçük ve siyahımsı parlar.Ayaklı kuşlardır paçaları kama paça olup ayak parmaklarından arkaya doğru kıvrılarak uzar kılıç paça olanları vardır, ön parmaklarında tüy olmaz temizdir, tırnak koyu renklidir. Sivas kuşunda kesinlikle kına yoktur kesinliklede kafada takke ( tepe ) veya perçem (gül) olmaz düzdür.
Oyun ve ucum tarzlari: Güçlü kuşlar olduklarından çok yüksek uçarlar bulutta tabir edilebilir oyuna gelişleri çok uçumlarından dolayı seyrek gelir uzaktan atışları vardır yere çok yakın gelmezler üç ila altı metreden oyuna başlarlar dişilerde oniki ila onaltı takla ortalama takla araları azdır, erkeklerde ise beş ila sekiz takla ortalama takla araları ise uzundur. Sivas’ta erkek kuşun oyununu makbul sayarlar kanat sesleri çokseslidir yerli taklacılar içinde en çok sesli olanıdır taban taklaları vardır ayak göstererek oynarlar çıkışları ( fişekleri)genelde biraz yatıktır ama uzundur. Konuşları taklalıdır ayak göstererek inerler konarken takla ve perdahla yukarı sıçrar kanat hareketi ile alçalır takla ve perdahla tekrar yukarı sıçrar ve takla vurarak ayak göstererek konar,her kümese kolay alışmazlar firarcı özellikleri vardır Saf ırkının korunması gereken yerli oyunlu taklacı güvercin ırkımızdır.
 

subaru01

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ara 2012
Mesajlar
1
Puanları
0
Yaş
41
Ad Soyad
ibrahim yurdakul
Meslek
iç mimar
İkametgah
Kayseri
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
slm arkadaşlar öncelikle bir sivas'lı olarak şunu belitmek isterim ilyasca arkadaşımız ın annatmak istediği kuş dönek değil sivas tabiri ile taklacı (sivas'ın bazı bölgelerinde dönek, döner) denildiği için arkadaşımız o şekilde ifade etmiş herkese selam ve saygılar
 
Üst