Neler Yeni

Onu buna vursam rengi ne olur????!!!

Hoca

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
427
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Kayseri
Ad Soyad
Hayrettin BÜYÜK
Meslek
Öğretmen
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Özellikle güvercin beslemeye yeni başlamış bazı arkadaşlar iki farklı rengi birbirine eş edince ortaya nasıl bir renk çıkacağını sıkça soruyorlar. Ancak bunu kuşların geçmişlerini (yani ana-babalarının ve daha önceki kuşaklarda yer alan kuşların renklerini), hangi renk tonlarının baskın(dominant) olduğunu bilmeden söylemek mümkün değildir. Kaldı ki bunları bilsek dahi o seferde hangi rengi vereceğinden asla emin olamayız. Bunun genetik biliminde çok detaylı açıklamaları vardır fakat bu açıklamalarda yine olasılıklar üzerine kuruludur. Saygılar..
 

yeni_cocuk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
58
Puanları
0
Yaş
30
Ad Soyad
emre bostancı
Meslek
Temizlik Elemanı
Yetiştirdiğim Irk
Adana
saol abi ama gene bi soru 2 tane aynalım var daha yeni çift ettim bunnarın yawruları kendileri gibi olurmu ? henüz çok yeniyim bu işte yannış bişi sorduysam bağışla
 

SerdarBRS

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
629
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Bursa
Ad Soyad
Serdar Mustafaoğlu
Meslek
Ozel Sektör
Yetiştirdiğim Irk
Saya
yeni_cocuk' Alıntı:
saol abi ama gene bi soru 2 tane aynalım var daha yeni çift ettim bunnarın yawruları kendileri gibi olurmu ? henüz çok yeniyim bu işte yannış bişi sorduysam bağışla
Hayrettin BÜYÜK bey yazisinda zaten bu sorunun cevabini vermis, Elindeki kuslarin Soylarina baglidir bu, soylari AYNALI ise kendileride AYNALI olucaktir, ama soya baska bir renk karismis ise, o zaman nasil bir renk cikacagini kestirmek zor,.
Ayrica burada her turlu soru, sorun, ve goruslerinizi comertce bizlerle paylasabilirsiniz, burasi hepimizin herkezin ayni mesafede oldugu, hobimiz olan güvercin sevgisini anlattigimiz ve anladigimiz bir platformdur, katilimlariniz icin tesekkurler.
 

yeni_cocuk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
58
Puanları
0
Yaş
30
Ad Soyad
emre bostancı
Meslek
Temizlik Elemanı
Yetiştirdiğim Irk
Adana
valla saol abi ama benden bıkmazsınız inşallah çünkü çok yeniyim çok soru soracam ayrıca bazende utanıyorum soramıyorum yaaa dalga felan geçerler die dalga geçilmez diil mi ?
 

SerdarBRS

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
629
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Bursa
Ad Soyad
Serdar Mustafaoğlu
Meslek
Ozel Sektör
Yetiştirdiğim Irk
Saya
yeni_cocuk' Alıntı:
valla saol abi ama benden bıkmazsınız inşallah çünkü çok yeniyim çok soru soracam ayrıca bazende utanıyorum soramıyorum yaaa dalga felan geçerler die dalga geçilmez diil mi ?
Utanmadan ilgili bölümlere sorularinizi aktarabilirsiniz, bikmak ne kelime siz güvercin sevdasindan bikabilirmisiniz ki bizler siz sayin dostlarimizdan bikalim?
 

yeni_cocuk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
58
Puanları
0
Yaş
30
Ad Soyad
emre bostancı
Meslek
Temizlik Elemanı
Yetiştirdiğim Irk
Adana
valla annatamıycam abi şimdi nasıl bir mutluluk dogdu içime :D saol valla ögrencez bizde inşallah bu işi
 

hayal_gemisi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
632
Puanları
0
Yaş
30
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Emre Tan
Meslek
SeRBesT...
İkametgah
Iğdır
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
AOL
[email protected]
çok doğru bilinmiyor kökeni nereye bağlı kuşların :(

şekeri baska ile siyah baskamın yavruları sarı baska ve koyu kahverengi baska çıktı
 

yalovalı_77

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
70
Puanları
0
Yaş
35
Ad Soyad
hasan
Meslek
elektrık teknıteri
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
SerdarBRS kardesıme katıyorum
 

polllat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Ara 2008
Mesajlar
2,598
Puanları
0
Yaş
26
Konum
İstanbul
Ad Soyad
sinan öztekin
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Hünkari
kesinlikle çok haklısınız.Benim bu çiftin yavruların teki aynı annesi gibi (siyah olan) diğeride tamamen arap çıktı.yani yavru hiç belli olmuyo...



saygılar...
 

Ekli dosyalar

KörenliEnes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Mar 2010
Mesajlar
26
Puanları
0
Yaş
28
Konum
Ankara
Ad Soyad
enes ercan
Meslek
serbest meslek
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Hiç belli olmuyor Dumanlıyla Gökün yavrularının Boz ala çıktığına şahit oldum.
 

Sipikopat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Eki 2009
Mesajlar
274
Puanları
16
Yaş
34
Konum
Antalya
Ad Soyad
Halil Öner
Meslek
Öğrenci Muhasebeci Adayı :)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Beyazla Beyaz'ın Yawruları Arap Aradada Kirli Dumanlı Cıktı :) Kirli Dumanlı İle Gökün Yawruları Arap Cıktı Önemli Olan Soydur Arkadaşlar Arkadasımızında Dediği Gibi Bazı Kuslarda Mesela Arapla Beyazı Çiftleştirirsin Biri Arap Biri Beyaz Cıkar Yawrunun Bunu Ayırt Etmek Zor

Mesela Gökle Gökü Vurdun Bazen Gök Bazen Dumanlı Bazende Silik Arap Cıkabiliyor. Yani Gökle Gökten Gök Yawru Aldın Herseferınde Böyle Gök Yavru Cıkacak Diye Birşey Yok Biraz Acığı Cıkar Bıraz Koyusu Çıkar Ne Bileyım Baska Renk Cıkar Yani Soyundan Kaynaklanan Birşey Dedesinin Dedesinin Rengi Kimbilir Neydi Veya Annennesinin Annennesinin Rengi Neydi. Yani Yumurtadan Yawru Cıktıgı An o Sarı Renk Varya Acaba Ne Renk Olcak Diye Merak Ediyorsun Ya En Güzeli O İşte Heycanla Beklemek Hele Yawruyken Biraz Tuylendimi Tepelimi Güllü Tepelimi Belli Oluyor Ya Oda Muthiş Bir Olay :) :)
 

playbeck

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Kas 2011
Mesajlar
124
Puanları
0
Yaş
27
Ad Soyad
erdogan musabeylioğlu
Meslek
İŞLETMECİ
İkametgah
Gaziantep
Yetiştirdiğim Irk
Posta
kesınlık le aynı olmuyor benım bı cıft postam var annede beyaz babada ama cocukları kanat ucları beyaz kafasının ustu beyaz dıger tarafları sıyah cıktı cok sasırdım hersey genetık yapıyla ılgılı :)
 

kuscu_marik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
3,251
Puanları
38
Yaş
57
Konum
Ankara
Ad Soyad
Muharrem Karaderili
Meslek
kamu çalısanı
İkametgah
Ankara
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
NEYİ NEYE VURURSAN VUR KUSLARIN NESLİNDE NE RENK VARSA HEPSİNİ VERİR


ESAS ARANMASI GEREKENLER KUSUN İÇİNDEKİLERDİR DAHA ÖNEMLİDİR

SAYGILAR
 

mumtaztic

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
11
Puanları
0
Yaş
45
Ad Soyad
Arif Mumtaz
Meslek
Bilgisayar Ogretmeni
İkametgah
Yurt Dışı
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Iki beyazin yavrusu siyah olamaz!!! Oldugu durumlari asagida anlaticam ama gercek iki beyazdan siyah cikamaz, tabi ki acik kumeste yavru alip, disi baska bir erkekle ciftlememis ise...

3 turlu beyaz vardir:

Birincisi, hertarafi beyaz, gaga ve tirnaklar dahil ve gozler boncuk gibi sihaysa bunlar (cekinik beyazlardir). Bu kusun beyaz olmasi icin hem anadan hemde babadan ayni geni almis olmasi gerekmektedir. (Homozigot)

Ikincisi toplumda albino hastaligi olarak bilinen beyazlardir. Bunlarinda yine hertarafi beyazdir, hatta gaga ve tirnaklar pembemsi bir beyazdir. En onemli ozellikleride pembe gozlu olmalaridir. Cunku bu genden ikisine sahip olanlar (hem anadan hem babadan bu genleri almis - homozigot) melanin dedigimiz renk pigmentlerini uretemez. Boylelikle, gozlerde gorulen pembe renk aslinda vucunun ic dokusu ve kan damarlarindan olusur. Yavru bir albino kusun gozune karanlik bir odada isik tutun, tuttugunuz isik kafanin diger tarafindaki gozden cikar. Zaten bu kuslar yavruyken gorme problemi yasar cunku goze giren isigi beyin algiliyamaz cunku bunu algiliycak renk pigmentleri yoktur gozde. Albino her canlida gorulen ve hemen hemen ayni etkiyi yapan kalitimsal bir mutasyondur.

Ucuncusu, normalde sihay ve beyaz renklerle dogmus ama zamanla giderek beyazlasan kuslardir. Ilk dogduklarinda beyaz kadar renkli tuyleride vardir ama, genetik yapilari zamanla renk uretemez hale gelip ilerleyen yaslarda beyazlasan kuslardir. Bunlarda ilkinde oldugu gibi siyah gozlu olabilir. Ayrica gozleri turuncu veya beyaz gozlu de olabilir. Yumurtadan direk beyaz cikmalari cok nadir dir. Renkleri giderek beyazlasa bile gaga da ve tirnaklarda hala koyu renk yillarca kalabilir. Bnlarin ingilizcesi (grizzle) olarak bilinir turkcesini bilmiyorum. her renkte cikabilir yavru, siyah-beyaz, kahverengi-beyaz, kirmizi-beyaz vb. Bu kuslarin en onemli ozelligi, eger iki gen almissa hem anneden hemde babadan (homozigot), bu kus giderek beyazlasir. Sadece bir gen tasiyorsa (heterozigot), yine beyazla karisik renkli dogar ama zamanla beyazlasmak yerine kararir.

Eger ciftlestirdiginiz beyazlardan bi tanesi ucuncu durumdaki gibi beyaz sandiginiz bir kussa, haklisiniz, iki beyazdan ancak boyle siyah cikabilir.

http://mumtazticloft.com/PigeonGenetics.asp
saygilar,

Arif Mumtaz
 

GüVeRCiN_sorunları

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Ocak 2013
Mesajlar
8
Puanları
0
Yaş
19
Ad Soyad
Abdurrahim
Meslek
öğrenci
İkametgah
Bursa
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Bango
bence yavrular genellikle dişiye benzer .
 
Üst