Neler Yeni

KUŞ EŞLEME SANATI !.....

gençosman^^

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Mar 2009
Mesajlar
383
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Ankara
Ad Soyad
genç osman yiğit
Meslek
özel
İkametgah
Ankara
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
cümleten selamınaleyküm;
.
.
kuş eşlemesi nesillerin muhafazası ve geliştirilmesi için çok önemlidir..
.
herkezin kendisine görebi sitili olabilir..
genelde ..
1-eşlerken kuş hoşumuza gidiyor ise, dengi vurulur yani aynı tarz oynayan
2-eğer kuşun hatası varsa..mesela çok taklası var ve kısa fişek yapıyorsa...buna uygun uzungiden ama az taklalı birkuş vuruyorlar...
3-kayık gibi bir dişi,omzuna yüklenerek uçuyor,telekler kalın,havada güçlü iki saatten fazla kalıyor.kuş 100 metreden atışlı oynuyor.yer hakimiyeti iyi,sırtına oynuyor.sırtına oynadığı için bol taklalı,sırtına oynayan kuşlar genelde ayaklı olur,harmanlamıyor ama 4,5 takla ile ayak açarak iniyor.kanat sesi tok,yani şamatalı,seri oynuyor ve sefer sayısı uygun.
özür dileyerek aynen hüseyinbeyin yazmışolduğunu alıyorum kendisi belirtmiş ama misalverdiğini ...
ayrıca konu için teşekkürler...
.
.
1.numaralı kuş için yapılan eşleme doğru sadece çokyakın akraba eşlemesi hata olur...
.
2.numaralı kuş için.bu uygulama hatalı..veya tesadüfe bağlı...bardağın dolu tarafına bakılıyor...çıkan yavrular bol taklalı uzun oynama ihtimali olduğu gibi taklası az kısada olabilir...
ama bana kalırsa bu eşlemeden çok sağlıklı nesiller çıkmaz heryavru farklı karakteristik özellikler gösterebilir...
2numaralı kuşu eşlerken...aynı kendi sitilinde ama ara yapmayı aşabilmiş kuşlar denenmelidir...tabiki bir kısmı daha çoktakla ve dahakısada oynayabilir ama arayı açabilenlerle kuzen çaprazlaması yapılarak nesle devam edilirse iyi sonuçlar alınabilinir...
.
3.nolu kuşumuza gelelim hüseyin beyin örnek vermiş olduğu kuş olmaz ...açıklayayım...
;;
eğer kayıkgibi bir dişi omuzdan kanat sallıyor ise atması ve gezmesi 10numara olur kısa fişekte yapabilir...ama kasıntılıda çıkamaz...sırtınsırtında çıkamaz, ayakta göstermez(ayak gösterebilir ama acemiyse,yeni oyuna sokulmaya başladıysa, bu göstermez artık ustalaşmış oyununda 2saat kanat salladığını düşünürsek)
geneldede belirttiğiniz gibi 2-3taklayla iner yere alçalıncada ayağını inmeye yakın açar....
...
... misal verdiğinizi söylediğiniz için örnek vermek için söylediğinizi düşünüyorum...düzeltiyorum
...
bu kuşun sitiline uygun olarak...
bu kuşun kısa fişek yaptığını düşünelim bukuştan damızlık kuş olur(ama inmesinde sorun yapan bir kuşsa olmaz...yani inmek için hamle yaptıysa inmesi gerekir)...
buna vurulacak en uygun erkek..omuzdan kanat kullanan(uçarkende,fişektede) orta uzunlukta ve sadece taklayı vurur vurmaz kanadına yüklenen 2.taklayı vururken.kendisini ayarlıyarak tartarak düzeltip vuran ve kısa fişek yapıyorsa bağlamayı yapmayan kuş vurmak gerekir...
ve bence uzunsüre oynayacak...kaliteli bir nesil ortaya çıkar...belki biraz geç oyun açabilirler...
...
...
birde damızlık kuşlarımızın yavruyu soyuna çektirme özelliklerini bilerek eşleme yapılmalıdır...bazı kuşların dişileri baskın iken bazı kuşların erkekleri daha baskın olur..bu dengeyi iyi kurmak gerekir...
yani kısacası damızlığımızı iyi tanımamız gerekmektedir...
damızlık kuş illa oynaması şart değildir kuş hiç oyun açamamış veya delitakla olmuşta olabilir önemli değildir ve damızlık olmasına mani değildir
biz çıkan yavruya ve çıkacak yavruya kolsantre olarak eşlememiz gerekir.....
.
.tencereyle kapak fizik olarak birbirinden farklıdır
...aynı olmasıda iş görmez...ikisi tam uyuşursa işlevini tamamlamış olurlar......
...
...
saygılarımla...
 

hüseyin turan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
357
Puanları
18
Yaş
49
Konum
İstanbul
Ad Soyad
hüseyin turan
Meslek
kuşçu
İkametgah
Isparta
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
gençosman^^' Alıntı:
cümleten selamınaleyküm;
.
.
kuş eşlemesi nesillerin muhafazası ve geliştirilmesi için çok önemlidir..
.
herkezin kendisine görebi sitili olabilir..
genelde ..
1-eşlerken kuş hoşumuza gidiyor ise, dengi vurulur yani aynı tarz oynayan
2-eğer kuşun hatası varsa..mesela çok taklası var ve kısa fişek yapıyorsa...buna uygun uzungiden ama az taklalı birkuş vuruyorlar...
3-kayık gibi bir dişi,omzuna yüklenerek uçuyor,telekler kalın,havada güçlü iki saatten fazla kalıyor.kuş 100 metreden atışlı oynuyor.yer hakimiyeti iyi,sırtına oynuyor.sırtına oynadığı için bol taklalı,sırtına oynayan kuşlar genelde ayaklı olur,harmanlamıyor ama 4,5 takla ile ayak açarak iniyor.kanat sesi tok,yani şamatalı,seri oynuyor ve sefer sayısı uygun.
özür dileyerek aynen hüseyinbeyin yazmışolduğunu alıyorum kendisi belirtmiş ama misalverdiğini ...
ayrıca konu için teşekkürler...
.
.
1.numaralı kuş için yapılan eşleme doğru sadece çokyakın akraba eşlemesi hata olur...
.
2.numaralı kuş için.bu uygulama hatalı..veya tesadüfe bağlı...bardağın dolu tarafına bakılıyor...çıkan yavrular bol taklalı uzun oynama ihtimali olduğu gibi taklası az kısada olabilir...
ama bana kalırsa bu eşlemeden çok sağlıklı nesiller çıkmaz heryavru farklı karakteristik özellikler gösterebilir...
2numaralı kuşu eşlerken...aynı kendi sitilinde ama ara yapmayı aşabilmiş kuşlar denenmelidir...tabiki bir kısmı daha çoktakla ve dahakısada oynayabilir ama arayı açabilenlerle kuzen çaprazlaması yapılarak nesle devam edilirse iyi sonuçlar alınabilinir...
.
3.nolu kuşumuza gelelim hüseyin beyin örnek vermiş olduğu kuş olmaz ...açıklayayım...
;;
eğer kayıkgibi bir dişi omuzdan kanat sallıyor ise atması ve gezmesi 10numara olur kısa fişekte yapabilir...ama kasıntılıda çıkamaz...sırtınsırtında çıkamaz, ayakta göstermez(ayak gösterebilir ama acemiyse,yeni oyuna sokulmaya başladıysa, bu göstermez artık ustalaşmış oyununda 2saat kanat salladığını düşünürsek)
geneldede belirttiğiniz gibi 2-3taklayla iner yere alçalıncada ayağını inmeye yakın açar....
...
... misal verdiğinizi söylediğiniz için örnek vermek için söylediğinizi düşünüyorum...düzeltiyorum
...
bu kuşun sitiline uygun olarak...
bu kuşun kısa fişek yaptığını düşünelim bukuştan damızlık kuş olur(ama inmesinde sorun yapan bir kuşsa olmaz...yani inmek için hamle yaptıysa inmesi gerekir)...
buna vurulacak en uygun erkek..omuzdan kanat kullanan(uçarkende,fişektede) orta uzunlukta ve sadece taklayı vurur vurmaz kanadına yüklenen 2.taklayı vururken.kendisini ayarlıyarak tartarak düzeltip vuran ve kısa fişek yapıyorsa bağlamayı yapmayan kuş vurmak gerekir...
ve bence uzunsüre oynayacak...kaliteli bir nesil ortaya çıkar...belki biraz geç oyun açabilirler...
...
...
birde damızlık kuşlarımızın yavruyu soyuna çektirme özelliklerini bilerek eşleme yapılmalıdır...bazı kuşların dişileri baskın iken bazı kuşların erkekleri daha baskın olur..bu dengeyi iyi kurmak gerekir...
yani kısacası damızlığımızı iyi tanımamız gerekmektedir...
damızlık kuş illa oynaması şart değildir kuş hiç oyun açamamış veya delitakla olmuşta olabilir önemli değildir ve damızlık olmasına mani değildir
biz çıkan yavruya ve çıkacak yavruya kolsantre olarak eşlememiz gerekir.....
.
.tencereyle kapak fizik olarak birbirinden farklıdır
...aynı olmasıda iş görmez...ikisi tam uyuşursa işlevini tamamlamış olurlar......
...
...
saygılarımla...

HAKLI OLDUĞUNUZ,SİZE KATILDIĞIM DURUMLAR ÇOK AMA BİR KAÇ KONUDA AYNI DÜŞÜNCEDE DEĞİLİZ.ARTIK PEK KUŞTA TEKNİK KONULARA İRMEK İSTEMİYORUM SEBEBİDE ARKADAŞLARIN BU KADAR ÖNEMLİ KONULARDA DUYARSIZ VE İLGİSİZ OLUŞLARI.AMA BİR KAÇ ŞEY SÖYLEYİP BU KONUDA BAŞKA YORUM YAPMAYACAĞIM.

BEN ÖRNEK VERİRKEN ÖZELLİKLE OMZUNA OYNAYAN KUŞ ÖRNEĞİ VERDİM.SÜSLEYİP PÜSLEDİM BİRDE.ÇÜNKÜ BU TARZ KUŞA HANGİ TARZDA KUŞ VURURSANIZ VURUN ALTINDAN ALACAĞINIZ YAVRU İYİ OYNAR.OMZUNA OYNAYAN KUŞ ÖNDEN ÇEKİŞLİ ARABA GİBİDİR.KUŞLARIN FİŞEĞİNİ 90 DERECELİK BİR YOKUŞ OLARAK DÜŞÜNÜRSEK.BU KUŞLARIN DİĞER KUŞLARA GÖRE DAHA AVANTAJLI OLDUĞU KESİNDİR.NEYSE BU FARKLI BİR MEVZU.

ÖRNEKLER VERMİŞSİNİZ OSMAN KARDEŞİM DOĞRUDUR AMA BU İŞİN ÖZÜNÜN DETAYDA YATTIĞINI SİZDE KABUL EDERSİNİZ.KUŞUN VUCUT YAPISI,KANAT TELEĞİ,KUYRUKLARI,BUNLARIN HEPSİ EŞLEMEDE ÖNEMLİ İNCE DETAYLARDIR.

EN ÖNEMLİ KONU İSE KUŞTA OYUN KIVAMI DENİLEN KIVAMI YAKALAMAKTA.USTALARIMIZ BİZE BU İŞİ ANLATIRLARKEN KUŞTAKİ KANAT SESİ VE KANAT VURMA ŞEKİLLERİNİN OYUN PERFORMANSINI NASIL ETKİLEDİĞİNİ ANLATIRLARDI BİZLERE.EŞE VURULACAK KUŞUN TAMAMLAYICI OYUN STİLLERİ ÇOK ÖNEMLİ.BENİM VERDİĞİM ÖRNEK ÇOK ETKİLİ BİR EKE ÖRNEĞİ,İŞİN KOLAYIYDI YANİ.

BU İŞİN EN ZORU,ATIŞLI SERT,ŞAMATALI AYAKLI OYNAYAN FİŞEKTE KAFASINA YERE 90 DERECE AÇI İLE YÜRÜYEN ÇİFT ÇEPER OYNAYAN KUŞLARDIR.GENELDE ARKADAŞLARIN ÇOĞUNUN GÖREMEDİĞİ AMA DİLLERİNDEN VE HAYELLERİNDEN DÜŞÜREMEDİKLERİ OYUN KUŞU TARZI.BUNLAR ZAMANINDA ÇOK UÇTU ANKARADA AMA ÇOK İYİ KUŞÇULAR BİLE BU KUŞLARI EŞLEME HATASI İLE ÇÜRÜTÜP,SOYLARINI KURUTTULAR.

BEN SADECE ŞUNU SÖYLEYİP BU KONUYU KENDİ AÇIMDAN KAPATMAK İSTİYORUM;

BAZEN UFAK GÖRÜLEN DETAYLAR SONUCU BELİRLERLER.KUŞ EŞLEMEYİ BECEREBİLEN BİR KUŞÇU HAYATI BOYUNCA KUŞ KONUSUNDA SIKINTI YAŞAMAZ.ELİNDEKİ TENEKEYİ,ALTIN SUYUNA BATIRILMIŞ KADAR GÜZEL,ALTINIDA NADİDE BİR ELMAS KADAR DEĞERLİ YAPAR...

SAYGILAR........
 

kırıkkaleli metin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 May 2009
Mesajlar
657
Puanları
16
Konum
Kırşehir
Ad Soyad
metin yıldız
Meslek
Polis
İkametgah
Trabzon
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
BAZEN UFAK GÖRÜLEN DETAYLAR SONUCU BELİRLERLER.KUŞ EŞLEMEYİ BECEREBİLEN BİR KUŞÇU HAYATI BOYUNCA KUŞ KONUSUNDA SIKINTI YAŞAMAZ.ELİNDEKİ TENEKEYİ,ALTIN SUYUNA BATIRILMIŞ KADAR GÜZEL,ALTINIDA NADİDE BİR ELMAS KADAR DEĞERLİ YAPAR...

hüseyin bey bu yazınıza sonunakadar katılıyorum.
herşey ince ayrıntılarda gizlidir. buda işte ustalıkla çözülür.
 

arnold

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
189
Puanları
16
Yaş
48
Ad Soyad
murat sarıçam
Meslek
öğretmen
İkametgah
Batman
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arkadaşlar 30 yıldır kuş besleyen biriyim.oyun kuşu besliyorum.açıkçası kostüm kuşunda sanat olabilir rengi renge vurupta altından bulunmaz renkler çıkarmak.ayrıca bu genetik bilimini kullanarak rahatlıkla yapılabilecek bişey.yani paça tepe olaylarını ayarlamak.eş seçimiyle mümkün.ama oyun farklı bir durum.işin içine onlarca gen giriyor.yani ayar çekmeyle olmuyor bu iş.ancak labaratuvara girmen lazım.eş yaptım bu işi biliyorum hikaye.ha olmaz değil iyiside çıkar ama tesadüf bu olay sanat felan değil..iyi kuşla iyisini eşlersen iyi olur diye bişey yok.illaki bişeyler yapar ama on numara olacak diye birşey yok.eşlemeyi ben şöyle yapıyorum.önce 5-6 yıllık bir çalışma uçurma deneme yavru alma sonunda kümeste gözle görünür bir kalite artışı oluyor eleme yapıyorum yani.sonra kalanlar zaten bir çıta yukarda kuşlar gerisi tesadüflere kalmış.aynı kan kuşları eş etmeye çalışıyorum genelde ..bir nesil takibi yapabilmek için.
 

hüseyin turan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
357
Puanları
18
Yaş
49
Konum
İstanbul
Ad Soyad
hüseyin turan
Meslek
kuşçu
İkametgah
Isparta
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arnold' Alıntı:
arkadaşlar 30 yıldır kuş besleyen biriyim.oyun kuşu besliyorum.açıkçası kostüm kuşunda sanat olabilir rengi renge vurupta altından bulunmaz renkler çıkarmak.ayrıca bu genetik bilimini kullanarak rahatlıkla yapılabilecek bişey.yani paça tepe olaylarını ayarlamak.eş seçimiyle mümkün.ama oyun farklı bir durum.işin içine onlarca gen giriyor.yani ayar çekmeyle olmuyor bu iş.ancak labaratuvara girmen lazım.eş yaptım bu işi biliyorum hikaye.ha olmaz değil iyiside çıkar ama tesadüf bu olay sanat felan değil..iyi kuşla iyisini eşlersen iyi olur diye bişey yok.illaki bişeyler yapar ama on numara olacak diye birşey yok.eşlemeyi ben şöyle yapıyorum.önce 5-6 yıllık bir çalışma uçurma deneme yavru alma sonunda kümeste gözle görünür bir kalite artışı oluyor eleme yapıyorum yani.sonra kalanlar zaten bir çıta yukarda kuşlar gerisi tesadüflere kalmış.aynı kan kuşları eş etmeye çalışıyorum genelde ..bir nesil takibi yapabilmek için.
ALİ BEY KENDİ BİLGİ YADA BECERİLERİNİZİ KISTAS ALARAK SONUCA GİDERSENİZ O SONUÇ BAZEN YANILTICI OLABİLİR.LABARATUVARDAN FALAN BAHSETMİŞSİNİZ.MADEM İŞ BİLİMDEN AÇILDI BİLİME İNANAN BİRİ OLARAK ŞUNLARI SÖYLEMEK İSTİYORUM;HANGİ BİLİM ADAMI DENEME YANILMA YÖNTEMİ KULLANMADAN SONUCA GİDEBİLİR.HANGİ BİLİM ADAMI BİR BULUŞ YAPARKEN YANILGILARA DÜŞMEMİŞTİR.SONUÇTA O BULUŞU YAPTIKTAN SONRA,YAPACAĞI HER TEKRARDA YANILMA PAYI AZALACAK HATTA YOK OLACAKTIR.

İŞTE KUŞ EŞLEMEDE BUDUR.SİZ KUŞUN OYUN KARAKTERİNİ YILLARCA SÜZGEÇTEN GEÇİRMEKTEN BAHSEDİYORSUNUZ,BENCE YANLIŞ.KUŞ OYUNDA VE UÇAN KUŞ İSE,SEYİSİNDE BİR SIKINTI YOK İSE KUŞUN GÖRDÜĞÜNÜZ PERFORMANSI ZATEN TAŞIDIĞI MEVCUT KARAKTERİDİR.BU KARAKTERİ BOZMADAN KUŞUN SOYUNU DEVAM ETTİRMEK BENCE BİR SANATTIR.BUNUDA ANCAK USTALIKLA BAŞARABİLİRSİNİZ.

SAYGILAR........
 

arnold

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
189
Puanları
16
Yaş
48
Ad Soyad
murat sarıçam
Meslek
öğretmen
İkametgah
Batman
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arkadaşım sende farklı bişey söylememişsin ki ..aynı şey..yukarıdaki yazımı bir kez daha okumanı tavsiye ediyorum.deneme olayını zaten bende yapıyorum uzun bir süre sonra kümesin genel kalitesinden bahsediyorum.amaç bir kuşun oynaması değil sağlam bir kümese sahip olmak.bunun ustalıkla ilgisi olmadığını söylüyorum.usta dediğimiz insanlar bu kuşları tamamen tesadüfler eseri bulnuş bir nesil meyadana getirmiştir.bu söylediklerimi destekliyor zaten.şu ana kadar yıldır benimde böyle oldu.iyi oyun kuşu sadece usta dediğiniz insanlarda olsa bunlar kuş uçururdu ama son yıllarda bakın ustalar elinde eski kuşa sahip olma derdinde kuş uçuramıyor.tesadüfen eşleşmelrden denemelerden doğan kuşlar kupalar alıyor..seyrettiriyor.sanırım şimdi anlaşılmışımdır.bu işin sanatla ustalıkla ilgisi yok şans tesadüf ve tabiki emekle bunları birleştirmek lazım.
 

hüseyin turan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
357
Puanları
18
Yaş
49
Konum
İstanbul
Ad Soyad
hüseyin turan
Meslek
kuşçu
İkametgah
Isparta
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arnold' Alıntı:
arkadaşım sende farklı bişey söylememişsin ki ..aynı şey..yukarıdaki yazımı bir kez daha okumanı tavsiye ediyorum.deneme olayını zaten bende yapıyorum uzun bir süre sonra kümesin genel kalitesinden bahsediyorum.amaç bir kuşun oynaması değil sağlam bir kümese sahip olmak.bunun ustalıkla ilgisi olmadığını söylüyorum.usta dediğimiz insanlar bu kuşları tamamen tesadüfler eseri bulnuş bir nesil meyadana getirmiştir.bu söylediklerimi destekliyor zaten.şu ana kadar yıldır benimde böyle oldu.iyi oyun kuşu sadece usta dediğiniz insanlarda olsa bunlar kuş uçururdu ama son yıllarda bakın ustalar elinde eski kuşa sahip olma derdinde kuş uçuramıyor.tesadüfen eşleşmelrden denemelerden doğan kuşlar kupalar alıyor..seyrettiriyor.sanırım şimdi anlaşılmışımdır.bu işin sanatla ustalıkla ilgisi yok şans tesadüf ve tabiki emekle bunları birleştirmek lazım.

SİZİN YAZDIĞINIZ ŞU YAZIYA,SÖYLENECEK TEK KELİME BULAMIYORUM.ÇEVRENİZDE USTA DİYE BULUNAN İNSANLARI MERAK ETTİM DOĞRUSU.KİM BİLİR BELKİ O USTALARDA KUŞLARI EŞLERKEN YAZI TURA ATIYORLARDIR.YAZDIĞINIZ ŞU YAZI GERÇEK USTALARA BİR HAKARETTİR.HERKESTE GÜZEL KUŞ OLABİLİR TABİİ Kİ,PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALIYOR AMA DÜDÜK BOZULDUNMU ADRES YİNE AYNI OLUYOR.İŞTE ODA USTA OLUYOR KARDEŞİM.

SAYGILAR.......
 

kırıkkaleli metin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 May 2009
Mesajlar
657
Puanları
16
Konum
Kırşehir
Ad Soyad
metin yıldız
Meslek
Polis
İkametgah
Trabzon
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
hüseyin turan' Alıntı:
arnold' Alıntı:
arkadaşım sende farklı bişey söylememişsin ki ..aynı şey..yukarıdaki yazımı bir kez daha okumanı tavsiye ediyorum.deneme olayını zaten bende yapıyorum uzun bir süre sonra kümesin genel kalitesinden bahsediyorum.amaç bir kuşun oynaması değil sağlam bir kümese sahip olmak.bunun ustalıkla ilgisi olmadığını söylüyorum.usta dediğimiz insanlar bu kuşları tamamen tesadüfler eseri bulnuş bir nesil meyadana getirmiştir.bu söylediklerimi destekliyor zaten.şu ana kadar yıldır benimde böyle oldu.iyi oyun kuşu sadece usta dediğiniz insanlarda olsa bunlar kuş uçururdu ama son yıllarda bakın ustalar elinde eski kuşa sahip olma derdinde kuş uçuramıyor.tesadüfen eşleşmelrden denemelerden doğan kuşlar kupalar alıyor..seyrettiriyor.sanırım şimdi anlaşılmışımdır.bu işin sanatla ustalıkla ilgisi yok şans tesadüf ve tabiki emekle bunları birleştirmek lazım.

SİZİN YAZDIĞINIZ ŞU YAZIYA,SÖYLENECEK TEK KELİME BULAMIYORUM.ÇEVRENİZDE USTA DİYE BULUNAN İNSANLARI MERAK ETTİM DOĞRUSU.KİM BİLİR BELKİ O USTALARDA KUŞLARI EŞLERKEN YAZI TURA ATIYORLARDIR.YAZDIĞINIZ ŞU YAZI GERÇEK USTALARA BİR HAKARETTİR.HERKESTE GÜZEL KUŞ OLABİLİR TABİİ Kİ,PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALIYOR AMA DÜDÜK BOZULDUNMU ADRES YİNE AYNI OLUYOR.İŞTE ODA USTA OLUYOR KARDEŞİM.

SAYGILAR.......
hüseyin bey bu tip olayları çok yaşadık
adam kuş eşlemeyi bile bilmez kuş verirsin bi dönem elinde bişeyler çıkar biraz tıkırdayan olur sonra kalkar sana dikilir.
bilmezki o saman alevidir gelir gider, sonra yine kapına düşer el ovuşturur. bizde yine kayda değer bişeyler vardır. çıksınya hadi tesadüfen, çıkmaz bu iş ustalık işidir.
 

arnold

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
189
Puanları
16
Yaş
48
Ad Soyad
murat sarıçam
Meslek
öğretmen
İkametgah
Batman
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arkadaşar forumda anlatılan kuşlara bakın sayfalarca.saim usta vb...kuşun biri hanyadan biri konyadan gelmiş.tesadüfen eşlenmiş kuşlardan çıkmış hala ankarada adamın kuşları diye alınıp satılıyor siz ne sanıyorsunuz bu işleri.iyi kuş besliyor dediğiniz adalar kuşları nerden almış zamanında biri ordan biri burdan eşlenmiş tutmuş zaman içinde bu zamana bir kan elde etmişler.günümüzde de böyle.kendi deneyimlerinizden yola çıkın.ben son 5 yıldır aynı kan kuşları iyi kuşcuların kuşlarıyla kırdım oynamdı oynamadı.tesadüfen bir pazar kuşundan kuş çıkardım hepsinden büyük oynuyor.e ben söylemeem bunu nerden bileceksin.kuşcular da söylemiyor.adam bir kuş buluyor tesadüfen eşliyor tutuyor.sonra bak adamın kuşları oynuyor diyorsun .1 iyi kuş biriktir 2 uçur dene 3 eleme yap 4 çıkanları eşle denevb.. 4-5 yıl içinde kalite artar kümesinde bu deneme yanılma tesadüf eşleşmeler sonunda kuş çıkarırsın.ben bu tür programla bu yıl kupaya kuş kaldıracağım.inanın elimde 5 yıl önce bir tane kuş yoktu.git iyi kuşcu diye birinden kuş al.bu kuşculuk değldir.kendin emek harcayacaksın...usta felan da yok kardeşim kim oyun kuşunun ustayım derse yalan söyler.bu ustadır dersen de kendin ilerleyemezsin.kendini geliştir gör ondan bundan iyi kuş bakanlardan kendin tecrübe edin.benim ustam felan yok.ankarada defalarca kupa alan kelli felli.kümesine tanıdık vasıtasıyla gidip geleceğin adamlardan bahsediyorum usta dedikleri için..senin uıstan kim diyen arkadaşa bu cevabım.ve o insanlar benden şu an kuş istiyorlar kupaya kaldırmak için.çünkü benim kuşum daha iyi oynuyor.daha iyisi yokmudur vardır..usta kim herkes kendinin ustasıdır..tşk yazışmalar için..ben böyle düşünüyorum.
 

hüseyin turan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
357
Puanları
18
Yaş
49
Konum
İstanbul
Ad Soyad
hüseyin turan
Meslek
kuşçu
İkametgah
Isparta
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arnold' Alıntı:
arkadaşar forumda anlatılan kuşlara bakın sayfalarca.saim usta vb...kuşun biri hanyadan biri konyadan gelmiş.tesadüfen eşlenmiş kuşlardan çıkmış hala ankarada adamın kuşları diye alınıp satılıyor siz ne sanıyorsunuz bu işleri.iyi kuş besliyor dediğiniz adalar kuşları nerden almış zamanında biri ordan biri burdan eşlenmiş tutmuş zaman içinde bu zamana bir kan elde etmişler.günümüzde de böyle.kendi deneyimlerinizden yola çıkın.ben son 5 yıldır aynı kan kuşları iyi kuşcuların kuşlarıyla kırdım oynamdı oynamadı.tesadüfen bir pazar kuşundan kuş çıkardım hepsinden büyük oynuyor.e ben söylemeem bunu nerden bileceksin.kuşcular da söylemiyor.adam bir kuş buluyor tesadüfen eşliyor tutuyor.sonra bak adamın kuşları oynuyor diyorsun .1 iyi kuş biriktir 2 uçur dene 3 eleme yap 4 çıkanları eşle denevb.. 4-5 yıl içinde kalite artar kümesinde bu deneme yanılma tesadüf eşleşmeler sonunda kuş çıkarırsın.ben bu tür programla bu yıl kupaya kuş kaldıracağım.inanın elimde 5 yıl önce bir tane kuş yoktu.git iyi kuşcu diye birinden kuş al.bu kuşculuk değldir.kendin emek harcayacaksın...usta felan da yok kardeşim kim oyun kuşunun ustayım derse yalan söyler.bu ustadır dersen de kendin ilerleyemezsin.kendini geliştir gör ondan bundan iyi kuş bakanlardan kendin tecrübe edin.benim ustam felan yok.ankarada defalarca kupa alan kelli felli.kümesine tanıdık vasıtasıyla gidip geleceğin adamlardan bahsediyorum usta dedikleri için..senin uıstan kim diyen arkadaşa bu cevabım.ve o insanlar benden şu an kuş istiyorlar kupaya kaldırmak için.çünkü benim kuşum daha iyi oynuyor.daha iyisi yokmudur vardır..usta kim herkes kendinin ustasıdır..tşk yazışmalar için..ben böyle düşünüyorum.
SAYIN ALİ BEY;

KUŞÇULUK HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİZ SİZİ BAĞLAR.EĞER ELİNİZDE İYİ KUŞ VAR İSE TEBRİK EDERİM.YAKLAŞIK 5 YILLIK KUŞLAR DİYORSUNUZ KUŞLAR İÇİN GÖSTERDİĞİNİZ SABIRDA TEBRİK EDİLECEK CİNSTEN.KENDİNİZ DAHİ BİR KAÇ KELİME ETMİŞSİNİZ.''ORDA BURDA GİTTİĞİM YERLERDE BİR ŞEYLER ÖĞREN'' DİYORSUN.BU İŞ TESADÜFSE NE ÖĞRENMEYE GEREK VAR ONU ANLAMADIM.ANLAMADIM DERKEN SİZDEN CEVAP BEKLEMİYORUM ONUDA YAZAYIM DA POLEMİK DEVAM ETMESİN.

KUŞÇULUĞUN USTASI OLMADIĞINI,KUŞ EŞLEMENİN BİR SANAT OLMADIĞINI DÜŞÜNÜYORSANIZ BU KONUYA YAZMANIZI GEREKTİRECEK BİR DURUMDA YOKTUR.

KUŞÇULUĞUN DİPLOMASI YADA SERTİFİKASI YOKTUR.BU YÜZDEN BİZİM USTA DİYE HİTAP ETTİĞİMİZ SİZİNDE ÖĞRENİLECEK ŞEYLERİ OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ BİR SÜRÜ İNSAN BU SİTEYE YAZI YAZMIŞ.TAVSİYEM BİRAZ OKUMANIZDIR.

TEŞEKKÜR EDER SAYGILARIMI SUNARIM...
 

arnold

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
189
Puanları
16
Yaş
48
Ad Soyad
murat sarıçam
Meslek
öğretmen
İkametgah
Batman
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arkadaşım kuş beslerken tabiki öğrenilecek çok şey vardır.ben hala öğreniyorum ama oyun kuşunu bilmeyen kişilerden.adama bir çift kuş ver 1 yıl içinde 10-15 yavru büütüyor.ama tavuk gibi.ben kuşa bakmaktan bahsediyorum sağlık bakım vb..performanstan bahsetmiyorum.o senin denemelerin şansın sabrınla olacak şeyler.ve yukarda yazdıklarım hepsi..kuşa senden benden çok iyi bakan insanlar var çevremde dediğim gibi 15 yaşında kuşları var.ama uçurmaktan oyun performans işlerinden anlamıyor.ben daha çok bunlardan öğreniyorum.işin diğer boyutu tamamen yalan dolan.adam dediğim gibi bir yerden buşuyor eşliyor denemeler sonucu tutuyor .hatta ana babayı saklıyor ki kimse görmesin.mesela türkiye kupasını alan adamın kuşlarını gördüm.damızlıkları göstermiyor.adam kıra kıra en eski dedeleri musul kuşları resasivb..ama kim biliyor dumnalı çıkarmış bak adamın kuşu diyorlar.demek istediğim bunlar.aynısını sende yaparsın bende hatta yapıyoruz.bazen olduğuda oluyor olmadığıda.sabırsız iş bilmez adamsa bir arkadaşın dediği gibi bir iki deneme sonra bu tutmuş kuşlardan arıyor parayla alıyor..hakkından gelemiyor.ben ukalalık olmasın ama çok kuşcuyum diyen adama meydn okumuşumdur hemde einde dediğin gibi uzun zaman beslediği kuşlar var ben pazardan bir kuş alacağım senin yanında ve onu hazırlayacam sende hazırla istediğin kuşunu diyorum ben seyrettiriyorum onda tık yok..yani biraz kendine güven lazım kuşta ısrar lazım.kuş alıyorum adam gülüyor ne yapacaksın diye sonra bak bu onun yavrusu diyorum şaşıp kalıyor.onun gözünde usta oluyorum belki..çevremde var bu tür insanlar.sadece sabır denemeye devam ..iyi kuş biriktir.elinden hemen çıkarma.kuş beslemeye bakmaya kostümcülerden öğren.gerisi gelir.ya şu ustanın kuşu vay be diye takılı kalırsan çook geride kalırsın veridğin parayla harcadğın emekle kalırsın.ankarada matbaacılar furyası almış gidiyor.ustların meşhur kuşları değilmi.uçurran kim var bir kaç kişi.bu kuşlardan kimde var hemen hemen herkeste bende yok diyende el altından alıp bir kenarda kırdığını biliyorum.boş işler...polimik değil fikir alışverişi.tüm görüşler aynı olmak zorunda değil.ben kızmıyorum faydalı buluyorum.bu konuya yazmam istenmiyorsa da yazmam sorun değil.saygılar...
 
A

Anonymous

hüseyin turan' Alıntı:
Konu pek ilgi çekmedi galiba.Ustalar ser verir sır vermeyiz mantığımı güdüyorlar yoksa,oyun kuşlunda işin özü bu değilmi?HANİ BİLGİ PAYLAŞŞIMINI savuna yeni kuşçulara örnek ve bilgi kazandıracak arkadaşlar.

kuşların oyunları geriliyor eskisi gibi dayanıklı üstün performanslı kuş yok diyen arkadaşlar.işte çözüm bu konuda paylaşalım,gelişelim.

SAYGILAR.....
cünki soru yanlıs.cevabı olan sorular sorudurlar.damızlık kus tanımının doğru yapılması halinde bahsedilen sorun zaten çözülür.her iyi oynayan kus damızlık olmaz.saygı bizden.
 
A

Anonymous

tabi şecere takibi ve öze dönme eslemelerini de unutmamak lazım.kusunu tanıyan ne yaptığını bilir ve adımlarını ona göre atar.
 

kuscu_marik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
3,251
Puanları
38
Yaş
57
Konum
Ankara
Ad Soyad
Muharrem Karaderili
Meslek
kamu çalısanı
İkametgah
Ankara
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
S A KUŞÇU ARKADAŞLAR USTALAR VE YETİŞTİRİCİLER BU UGRASTAKİ TECRÜBELİ KİŞİLER

BU ARKADAŞLARIN KANDİLERİNİ GÜZEL BİR ŞEKİLDE YETİŞTİRMİŞ OLMALARI VE ÇOK SEYİ BİLİYOR OLMALARI ARADIGINI BULABİLMEK İÇİN UYGULAYABİLMİŞ OLMALARI ÇOK GÜZEL TABİKİ BU BİLGİ VE TECRÜBELERDE YASAYARAK GÖZLEMLEYEREK UYGULAYARAK EKSİKLERİ FARK EDİP TAMAMLAMAYIDA YAPABİLEN İSTEDİGİNE KAVUSABİLMİŞ VEDE KUŞLARINI AYNI PERFORMANSDADA TUTMUŞ DAHADA GELİŞTİRMEK İYİSİNİDE ARAMAK BİLGİ VEDE TECRÜBELERİNİNDE BİRLESTİRMESİYLE BULMUS OLABİLMESİ TAKDİR EDİLMESİ GURUR DUYULMASI GERKEN BİR DURUMDUR BU VE BU SEKİL İŞİNİ YAPAN YAPABİLEN KİŞİLER HER KİM OLURSA OLSUN TAKDİR EDİYOR SAYGI DUYUYORUM BÖYLE KIYMETLİ ARKADASLAR BU ÇATI ALTINDA OLDUKCA VARDIR

YALNIZ BU ARKADASLARIN BİLGİ VE TECRÜBELERİNİ YENİ YETİŞEN GENÇLERİMİZE KUŞÇU OLACAK KARDEŞLERMİZE AKTARMALARI DA ÇOK ÇOK ÖNEMLİ ANCAK BAZI YETİŞTİRİCİ VE DE USTALARIN KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ KUŞA BAKIŞ ŞEKİLLERİNİ KUŞDAKİ OLMAZSA OLMAZLARINI KANAT KUYRUK KAŞ GÖZÜ YAPISI SEKLİ KENDİLERİ İÇİN ÖNEMLİ OLABİLİR KENDİLERİBU ÖZELLİKLERE FAZLASIYLA DİKKAT EDBİLİR


LAKİNBU BİRİKİMLERİ KUŞÇU OLACAKLARA AKTARIRKEN İLLAKİ ARANILAN KUŞDA BU ÖZELLİK KANAT KUYRUK AYAK GÖZ VS OLMALIDIR GİBİ ANLATILMAMALI
ARANILAN BU ŞIKLAR KİŞİNİN KENDİSİNİ BAGLAMALIDIR

AMA ANLATILIRKEN BU SIKLARA DİKKAT EDİLMEZSE ARADIGINIZ BULAMAZSINIZ GİBİ BİR İNTİBA BIRAKTIGI İÇİN KUŞÇU OLACAK KARDEŞLERİMİZİN KAFASININ OLDUKCA KARISTIGINI DÜŞÜNÜYORUM TABİİ BUNLAR BENİM KENDİ DÜŞÜNCELERİMDİR SADECE BENİ BAGLAR AMA ÇOK ÇOK ÖNEMLİ GÖRDÜGÜM HUSUS İSE

KUŞUN KANADI SEKLİ ENDAMI KAŞI PAÇASI YUMAŞAKLIGI SERTLİGİNDEN ZİYADE KUŞUN KUŞCUYA VERECEGİ
İÇİNDEKİDİR İÇİNDEKİNİN DE NEKADARINI NEREYE KADAR VEREBİLECEGİ DEVAMLILIGI OLUP OLMAYACAGIDIR

BUGÜN TESADÜF ELE GEÇEN PASIF ŞEKİLSİZ GÜZELLİGİ OLMAYAN KANADI KUYRUGU DÜZENSİZ BİR KUŞ KUŞÇUYU TATMİN EDİP YERİNDE OTURTAMIYORSA İNSİN DİYE DUA EDİYORSA BUNU DA HER UÇUSUNDA GÖRÜYORSA DEVAMLILIGI VEDE ALTININ DA SAGLAMLIGINI GÖRÜYORSA YAVRULARINADA AKTARABİLMİŞ KİŞİYİ MUTLU ETMİŞSE KUŞUN KANADI KUYRUGU KASI GÖZÜMÜ YOKSA ANLATIGIM OYUN SEKLİ DEVAMLILIGI MI DIR HANGİSİ ÖNEMLİDİR


YADA KUŞDA ARANILAN BÜTÜN ŞEKİL ÖZELLİKLERİ VAR KANAT KUYRUK GÖZ ENDAMI PAÇASI PEKİ BU KUŞ YUKARIDA ANLATILAN ARANILAN ÖZELLİKLERİ TASIMAYAN KUŞ KADAR OLAMIYORSA O HALDE ŞEKLİN ŞEMALİN KASIN GÖZÜN ÖNEMİNİ NASIL AÇIKLAYABİLİRİZ

BEN KENDİM OLARAK KUŞÇU VE KUŞÇU OLACAK ARKADAŞLARA ŞUNU DEMEK İSTERİM
KUŞUNUZ KANAT ELLEMİYORSA
YAPIŞMIYORSA
YER YAPMIYORSA
2SAAT UÇUP 15 20SEFER 3 5 TAKLALI OYNUYORSA
İNMEYİ BİLİYOR ALTINDAN GELENDE SİZİ TATMİN EDİYORSA

DEVAMLILIGIDA VARSA EKELESTİK CEDE OYUNUNU DÜŞÜRMÜYOR SA HELE BİRDE ÜSTÜNEDE KOYUYORSA

BÜYÜK KUŞTUR İYİ KUŞTUR YETERLİDİR

BU ANLATMAYA ÇALISTIGIM KUŞ VE KUŞLARIN BU PERFORMANSLARI KANADIYLA KUYRUGUYLA ENDAMI KASI GÖZÜYLE OLMADIGI SADECE VE SADECE İÇİNDE OLMASIYLA ALAKALIDIR İÇİNDE OLMAYAN KUŞ SEKLİ SEMALI KANADI KUYRUGU NE KADA MÜKEMMEL OLURSA OLSUN BİR SEY VEREMEZ BU BENİM KENDİ DÜŞÜNCE VEDE GÖRÜŞLERİMDİR

MESELA ÖRNEK VERİRSEK

ESKİ MODEL ŞAVROLEDE İ200 MOTOR VAR NEREYE KADAR GİDER DEVAMLILIGI NE OLUR
AMA 3,25 BMV DE 2000 MOTOR VAR ZAPTOLURMU
ARKADAŞLAR KUŞDA BÖYLEDİR ÖNEMLİ OLAN KUŞUN İÇİNDEKİDİR O İÇİNDEKİNİ NE KADAR YANSITTIGI VE DEVAMLILIGIDIR DİYOR SAYGILILAR SUNUYORUM
 

hüseyin turan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
357
Puanları
18
Yaş
49
Konum
İstanbul
Ad Soyad
hüseyin turan
Meslek
kuşçu
İkametgah
Isparta
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
kuscu_marik' Alıntı:
S A KUŞÇU ARKADAŞLAR USTALAR VE YETİŞTİRİCİLER BU UGRASTAKİ TECRÜBELİ KİŞİLER

BU ARKADAŞLARIN KANDİLERİNİ GÜZEL BİR ŞEKİLDE YETİŞTİRMİŞ OLMALARI VE ÇOK SEYİ BİLİYOR OLMALARI ARADIGINI BULABİLMEK İÇİN UYGULAYABİLMİŞ OLMALARI ÇOK GÜZEL TABİKİ BU BİLGİ VE TECRÜBELERDE YASAYARAK GÖZLEMLEYEREK UYGULAYARAK EKSİKLERİ FARK EDİP TAMAMLAMAYIDA YAPABİLEN İSTEDİGİNE KAVUSABİLMİŞ VEDE KUŞLARINI AYNI PERFORMANSDADA TUTMUŞ DAHADA GELİŞTİRMEK İYİSİNİDE ARAMAK BİLGİ VEDE TECRÜBELERİNİNDE BİRLESTİRMESİYLE BULMUS OLABİLMESİ TAKDİR EDİLMESİ GURUR DUYULMASI GERKEN BİR DURUMDUR BU VE BU SEKİL İŞİNİ YAPAN YAPABİLEN KİŞİLER HER KİM OLURSA OLSUN TAKDİR EDİYOR SAYGI DUYUYORUM BÖYLE KIYMETLİ ARKADASLAR BU ÇATI ALTINDA OLDUKCA VARDIR

YALNIZ BU ARKADASLARIN BİLGİ VE TECRÜBELERİNİ YENİ YETİŞEN GENÇLERİMİZE KUŞÇU OLACAK KARDEŞLERMİZE AKTARMALARI DA ÇOK ÇOK ÖNEMLİ ANCAK BAZI YETİŞTİRİCİ VE DE USTALARIN KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ KUŞA BAKIŞ ŞEKİLLERİNİ KUŞDAKİ OLMAZSA OLMAZLARINI KANAT KUYRUK KAŞ GÖZÜ YAPISI SEKLİ KENDİLERİ İÇİN ÖNEMLİ OLABİLİR KENDİLERİBU ÖZELLİKLERE FAZLASIYLA DİKKAT EDBİLİR


LAKİNBU BİRİKİMLERİ KUŞÇU OLACAKLARA AKTARIRKEN İLLAKİ ARANILAN KUŞDA BU ÖZELLİK KANAT KUYRUK AYAK GÖZ VS OLMALIDIR GİBİ ANLATILMAMALI
ARANILAN BU ŞIKLAR KİŞİNİN KENDİSİNİ BAGLAMALIDIR

AMA ANLATILIRKEN BU SIKLARA DİKKAT EDİLMEZSE ARADIGINIZ BULAMAZSINIZ GİBİ BİR İNTİBA BIRAKTIGI İÇİN KUŞÇU OLACAK KARDEŞLERİMİZİN KAFASININ OLDUKCA KARISTIGINI DÜŞÜNÜYORUM TABİİ BUNLAR BENİM KENDİ DÜŞÜNCELERİMDİR SADECE BENİ BAGLAR AMA ÇOK ÇOK ÖNEMLİ GÖRDÜGÜM HUSUS İSE

KUŞUN KANADI SEKLİ ENDAMI KAŞI PAÇASI YUMAŞAKLIGI SERTLİGİNDEN ZİYADE KUŞUN KUŞCUYA VERECEGİ
İÇİNDEKİDİR İÇİNDEKİNİN DE NEKADARINI NEREYE KADAR VEREBİLECEGİ DEVAMLILIGI OLUP OLMAYACAGIDIR

BUGÜN TESADÜF ELE GEÇEN PASIF ŞEKİLSİZ GÜZELLİGİ OLMAYAN KANADI KUYRUGU DÜZENSİZ BİR KUŞ KUŞÇUYU TATMİN EDİP YERİNDE OTURTAMIYORSA İNSİN DİYE DUA EDİYORSA BUNU DA HER UÇUSUNDA GÖRÜYORSA DEVAMLILIGI VEDE ALTININ DA SAGLAMLIGINI GÖRÜYORSA YAVRULARINADA AKTARABİLMİŞ KİŞİYİ MUTLU ETMİŞSE KUŞUN KANADI KUYRUGU KASI GÖZÜMÜ YOKSA ANLATIGIM OYUN SEKLİ DEVAMLILIGI MI DIR HANGİSİ ÖNEMLİDİR


YADA KUŞDA ARANILAN BÜTÜN ŞEKİL ÖZELLİKLERİ VAR KANAT KUYRUK GÖZ ENDAMI PAÇASI PEKİ BU KUŞ YUKARIDA ANLATILAN ARANILAN ÖZELLİKLERİ TASIMAYAN KUŞ KADAR OLAMIYORSA O HALDE ŞEKLİN ŞEMALİN KASIN GÖZÜN ÖNEMİNİ NASIL AÇIKLAYABİLİRİZ

BEN KENDİM OLARAK KUŞÇU VE KUŞÇU OLACAK ARKADAŞLARA ŞUNU DEMEK İSTERİM
KUŞUNUZ KANAT ELLEMİYORSA
YAPIŞMIYORSA
YER YAPMIYORSA
2SAAT UÇUP 15 20SEFER 3 5 TAKLALI OYNUYORSA
İNMEYİ BİLİYOR ALTINDAN GELENDE SİZİ TATMİN EDİYORSA

DEVAMLILIGIDA VARSA EKELESTİK CEDE OYUNUNU DÜŞÜRMÜYOR SA HELE BİRDE ÜSTÜNEDE KOYUYORSA

BÜYÜK KUŞTUR İYİ KUŞTUR YETERLİDİR

BU ANLATMAYA ÇALISTIGIM KUŞ VE KUŞLARIN BU PERFORMANSLARI KANADIYLA KUYRUGUYLA ENDAMI KASI GÖZÜYLE OLMADIGI SADECE VE SADECE İÇİNDE OLMASIYLA ALAKALIDIR İÇİNDE OLMAYAN KUŞ SEKLİ SEMALI KANADI KUYRUGU NE KADA MÜKEMMEL OLURSA OLSUN BİR SEY VEREMEZ BU BENİM KENDİ DÜŞÜNCE VEDE GÖRÜŞLERİMDİR

MESELA ÖRNEK VERİRSEK

ESKİ MODEL ŞAVROLEDE İ200 MOTOR VAR NEREYE KADAR GİDER DEVAMLILIGI NE OLUR
AMA 3,25 BMV DE 2000 MOTOR VAR ZAPTOLURMU
ARKADAŞLAR KUŞDA BÖYLEDİR ÖNEMLİ OLAN KUŞUN İÇİNDEKİDİR O İÇİNDEKİNİ NE KADAR YANSITTIGI VE DEVAMLILIGIDIR DİYOR SAYGILILAR SUNUYORUM

MUHARREM ABİ.SEVGİ VE SAYGILARIMI SUNUYORUM,

yaptığınız eleştirileri okuyunca sizin kuşçuluk adına paylaştığınızı düşündüğüm ideallerinizi bir kenara bırakmış olduğunuzu gördüm.bütün düşüncemizin, yeni kuşçu olmuş arkadaşlar ile bilgi paylaşımı olduğunu düşündüğüm bu ortamda,tecrübe ve denemelerle kazandığımız, bilgimizi ve deneyimlerimizi arkadaşlara aktararak,camiaya faydalı bir iş yapmak olduğunu bildiğinizi biliyorum.

kuşçuluk adına yazdığımız bu yazıların sizin gibi bir değerli abi tarafından safsata mantığı ile bakılması beni üzdü.

GELELİM KONUMUZA,SİZİN ELEŞTİRDİĞİNİZ KONULARA.

SİZLER OYUN KUŞUNU TARİF EDERKEN HEP HAVADA ŞU KADAR UÇSUN,BU KADAR OYNASIN,YAPIŞMASIN,SAHİBİNİ MUTLU ETSİN DEVAMLILĞI OLSUN,TABANI OLSUN,TEPEYİ BAĞLASIN....ÖZELLİKLERİ SAYARAK BUNU YAPIYORSA İYİ KUŞTUR .DEVAMLILIĞI SECERSİ VARSA İYİ DAMIZLIK OLUR MANTIĞI İLE KONUŞUYORSUNUZ.BİZLER İŞTE BÖYLE BİR KUŞUN FİZİKSEL OLARAK TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERİNDEN,NASIL YAVRUDA DEVAMININ SAĞLANACAĞINA YOĞUNLAŞMIŞ DURUMDAYIZ.

BİZ İYİ KUŞUN ÖZELLİKLERİNİ ANLATIRKEN PAÇASINDAN HİÇ BİR ZAMAN BAHSETMEDİK.GÖZ RENGİNİN NE OLMASI GEREKTİĞİNİDE SÖYLEMEDİK.AMA KUŞLARIN GÖZLERİNİN İÇİNİN TAŞIDIĞI OYUN GENİ ÖZELLİKLERİNDEN DOLAYI FARKLI OLDUĞUNU SÖYLEDİK.

KANADI,KUYRUĞU,TELEĞİ DEMİŞSİNİZ.BEN SİZE BİR KAÇ ÖRNEK VERECEĞİM İZİN VERİRSENİZ;KUYRUKTAN BAŞLAYAYIM.KANAL KUYRUK DEDİĞİMİZ KUYRUK TARZI OLAN İYİ OYUNLU BİR KUŞ SEYRETTİNİZMİ HİÇ.BEN SEYRETMEDİM,ÇOĞU KUŞÇUDA SEYRETMEMİŞ HEP KONUŞURUZ BUNU.ÇÜNKÜ O KUYRUK YAPISI KUŞU HEM TAKLADA HEMDE FİŞEKTE ŞEKİL İCABI İLE KESER,ZORLAR.BU TARZ KUŞLARDA VERİM OLMAZ.

KANAT VE TELEĞİN BİR ÖNEMİ OLMADIĞINDAN BAHSETMİŞSİNİZ.BENCE OYUN KUŞUNDAKİ EN ÖNEMLİ OLMAZSA OLMAZ DURUMU KANAT VE TELEK DURUMUDUR.AMA BU DURUM KUŞUN KASA YAPISI İLE ÇOK ALAKALI BİR DURUMDUR.KASALI OLDUĞU HALDE TELEKLERİ KALIN VE UZUN KANAT ÇAPI UZUN KUŞLARINDA OYUNDA VERİM ALINA BİLİYOR BAZEN AMA KUŞ TA KANADIN ,TELEKLŞERİN KASAYI YANİ VUCUDU HAVADA NASIL TAŞIYA BİLDİĞİDİR ASIL DURUM.ÇÜNKÜ KUŞ UÇARKEN ZORLANDINMI PERFORMANSI YETERSİZ KALACAKTIR.BU YÜZDEN KUŞUN KANAT VE TELEK YAPISI HEM UÇUŞTA HEMDE OYUN PERFORMANSINDA KUŞTAKİ EN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERDİR.

BEN YILLARCA FUTBOL OYNAMIŞ BİRİYİM,VUCUT YAPISININ YADA KAS YAPISININ PERFORMANSA DAYALI DURUMLARDA NE KADAR ÖNEM TAŞIDIĞINI ÇOK İYİ BİLİRİM.BAKIN SİZE MANTIKLI BİR ÖRNEK VEREYİM.

ATLETİZDE DEĞİŞİK BRANŞLARDAKİ SPORCULARIN HEPSİNİ FARKLI VUCUT VE KAS YAPISI GELİŞMİŞTİR.ÖRNEĞİN GÜLLE ATAN BİR SPORCUNUN VUCUT YAPISI 800 METRE KOŞAN BİR ATLETTEN ÇOK FARKLIDIR.YADA YÜZEN BİR İNSANIN VUCUDUT YAPISI İLE FUTBOL OYNAYAN BİR İNSANIN VUCUT VE KAS YAPISI GELİŞİM BAKIMINDAN ÇOK FARKLIDIR.BİR İNSANA BAKTIĞINIZDA BU SPORCUDUR DİYEBİLECEĞİNİZ DURUMLARDA VARDIR,DEĞİLDİR DİYECEĞİNİZ DURUMLARDA.SİZİN KARŞINIZA 100 KİLA BİR İNSANI ÇIKARSALAR VE BU 100 METREYİ 12 SANİYEDE KOŞUYOR DESELER NE YAPARSINIZ.

ARABADAN ÖRNEK VERMİŞSİNİZ NE KADAR GÜZEL BİR ÖRNEK BENDE O ÖRNEĞİ DEVAM ETTİREYİ SİZİN İÇİN BİR BMW MOTORUNU KAMYONA TAKIN BAKALIM NE KADAR VERİM ALACAKSINIZ.

SEVGİLİ MUHARREM ABİ SAYGILARIMI SUNUYORUM,SUÇU LİSAN ETTİYSEM AFFOLA ABİ,

SAYGILAR.....
 

kuscu_marik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
3,251
Puanları
38
Yaş
57
Konum
Ankara
Ad Soyad
Muharrem Karaderili
Meslek
kamu çalısanı
İkametgah
Ankara
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
hüseyin turan' Alıntı:
kuscu_marik' Alıntı:
S A KUŞÇU ARKADAŞLAR USTALAR VE YETİŞTİRİCİLER BU UGRASTAKİ TECRÜBELİ KİŞİLER

BU ARKADAŞLARIN KANDİLERİNİ GÜZEL BİR ŞEKİLDE YETİŞTİRMİŞ OLMALARI VE ÇOK SEYİ BİLİYOR OLMALARI ARADIGINI BULABİLMEK İÇİN UYGULAYABİLMİŞ OLMALARI ÇOK GÜZEL TABİKİ BU BİLGİ VE TECRÜBELERDE YASAYARAK GÖZLEMLEYEREK UYGULAYARAK EKSİKLERİ FARK EDİP TAMAMLAMAYIDA YAPABİLEN İSTEDİGİNE KAVUSABİLMİŞ VEDE KUŞLARINI AYNI PERFORMANSDADA TUTMUŞ DAHADA GELİŞTİRMEK İYİSİNİDE ARAMAK BİLGİ VEDE TECRÜBELERİNİNDE BİRLESTİRMESİYLE BULMUS OLABİLMESİ TAKDİR EDİLMESİ GURUR DUYULMASI GERKEN BİR DURUMDUR BU VE BU SEKİL İŞİNİ YAPAN YAPABİLEN KİŞİLER HER KİM OLURSA OLSUN TAKDİR EDİYOR SAYGI DUYUYORUM BÖYLE KIYMETLİ ARKADASLAR BU ÇATI ALTINDA OLDUKCA VARDIR

YALNIZ BU ARKADASLARIN BİLGİ VE TECRÜBELERİNİ YENİ YETİŞEN GENÇLERİMİZE KUŞÇU OLACAK KARDEŞLERMİZE AKTARMALARI DA ÇOK ÇOK ÖNEMLİ ANCAK BAZI YETİŞTİRİCİ VE DE USTALARIN KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ KUŞA BAKIŞ ŞEKİLLERİNİ KUŞDAKİ OLMAZSA OLMAZLARINI KANAT KUYRUK KAŞ GÖZÜ YAPISI SEKLİ KENDİLERİ İÇİN ÖNEMLİ OLABİLİR KENDİLERİBU ÖZELLİKLERE FAZLASIYLA DİKKAT EDBİLİR


LAKİNBU BİRİKİMLERİ KUŞÇU OLACAKLARA AKTARIRKEN İLLAKİ ARANILAN KUŞDA BU ÖZELLİK KANAT KUYRUK AYAK GÖZ VS OLMALIDIR GİBİ ANLATILMAMALI
ARANILAN BU ŞIKLAR KİŞİNİN KENDİSİNİ BAGLAMALIDIR

AMA ANLATILIRKEN BU SIKLARA DİKKAT EDİLMEZSE ARADIGINIZ BULAMAZSINIZ GİBİ BİR İNTİBA BIRAKTIGI İÇİN KUŞÇU OLACAK KARDEŞLERİMİZİN KAFASININ OLDUKCA KARISTIGINI DÜŞÜNÜYORUM TABİİ BUNLAR BENİM KENDİ DÜŞÜNCELERİMDİR SADECE BENİ BAGLAR AMA ÇOK ÇOK ÖNEMLİ GÖRDÜGÜM HUSUS İSE

KUŞUN KANADI SEKLİ ENDAMI KAŞI PAÇASI YUMAŞAKLIGI SERTLİGİNDEN ZİYADE KUŞUN KUŞCUYA VERECEGİ
İÇİNDEKİDİR İÇİNDEKİNİN DE NEKADARINI NEREYE KADAR VEREBİLECEGİ DEVAMLILIGI OLUP OLMAYACAGIDIR

BUGÜN TESADÜF ELE GEÇEN PASIF ŞEKİLSİZ GÜZELLİGİ OLMAYAN KANADI KUYRUGU DÜZENSİZ BİR KUŞ KUŞÇUYU TATMİN EDİP YERİNDE OTURTAMIYORSA İNSİN DİYE DUA EDİYORSA BUNU DA HER UÇUSUNDA GÖRÜYORSA DEVAMLILIGI VEDE ALTININ DA SAGLAMLIGINI GÖRÜYORSA YAVRULARINADA AKTARABİLMİŞ KİŞİYİ MUTLU ETMİŞSE KUŞUN KANADI KUYRUGU KASI GÖZÜMÜ YOKSA ANLATIGIM OYUN SEKLİ DEVAMLILIGI MI DIR HANGİSİ ÖNEMLİDİR


YADA KUŞDA ARANILAN BÜTÜN ŞEKİL ÖZELLİKLERİ VAR KANAT KUYRUK GÖZ ENDAMI PAÇASI PEKİ BU KUŞ YUKARIDA ANLATILAN ARANILAN ÖZELLİKLERİ TASIMAYAN KUŞ KADAR OLAMIYORSA O HALDE ŞEKLİN ŞEMALİN KASIN GÖZÜN ÖNEMİNİ NASIL AÇIKLAYABİLİRİZ

BEN KENDİM OLARAK KUŞÇU VE KUŞÇU OLACAK ARKADAŞLARA ŞUNU DEMEK İSTERİM
KUŞUNUZ KANAT ELLEMİYORSA
YAPIŞMIYORSA
YER YAPMIYORSA
2SAAT UÇUP 15 20SEFER 3 5 TAKLALI OYNUYORSA
İNMEYİ BİLİYOR ALTINDAN GELENDE SİZİ TATMİN EDİYORSA

DEVAMLILIGIDA VARSA EKELESTİK CEDE OYUNUNU DÜŞÜRMÜYOR SA HELE BİRDE ÜSTÜNEDE KOYUYORSA

BÜYÜK KUŞTUR İYİ KUŞTUR YETERLİDİR

BU ANLATMAYA ÇALISTIGIM KUŞ VE KUŞLARIN BU PERFORMANSLARI KANADIYLA KUYRUGUYLA ENDAMI KASI GÖZÜYLE OLMADIGI SADECE VE SADECE İÇİNDE OLMASIYLA ALAKALIDIR İÇİNDE OLMAYAN KUŞ SEKLİ SEMALI KANADI KUYRUGU NE KADA MÜKEMMEL OLURSA OLSUN BİR SEY VEREMEZ BU BENİM KENDİ DÜŞÜNCE VEDE GÖRÜŞLERİMDİR

MESELA ÖRNEK VERİRSEK

ESKİ MODEL ŞAVROLEDE İ200 MOTOR VAR NEREYE KADAR GİDER DEVAMLILIGI NE OLUR
AMA 3,25 BMV DE 2000 MOTOR VAR ZAPTOLURMU
ARKADAŞLAR KUŞDA BÖYLEDİR ÖNEMLİ OLAN KUŞUN İÇİNDEKİDİR O İÇİNDEKİNİ NE KADAR YANSITTIGI VE DEVAMLILIGIDIR DİYOR SAYGILILAR SUNUYORUM

MUHARREM ABİ.SEVGİ VE SAYGILARIMI SUNUYORUM,

yaptığınız eleştirileri okuyunca sizin kuşçuluk adına paylaştığınızı düşündüğüm ideallerinizi bir kenara bırakmış olduğunuzu gördüm.bütün düşüncemizin, yeni kuşçu olmuş arkadaşlar ile bilgi paylaşımı olduğunu düşündüğüm bu ortamda,tecrübe ve denemelerle kazandığımız, bilgimizi ve deneyimlerimizi arkadaşlara aktararak,camiaya faydalı bir iş yapmak olduğunu bildiğinizi biliyorum.

kuşçuluk adına yazdığımız bu yazıların sizin gibi bir değerli abi tarafından safsata mantığı ile bakılması beni üzdü.

GELELİM KONUMUZA,SİZİN ELEŞTİRDİĞİNİZ KONULARA.

SİZLER OYUN KUŞUNU TARİF EDERKEN HEP HAVADA ŞU KADAR UÇSUN,BU KADAR OYNASIN,YAPIŞMASIN,SAHİBİNİ MUTLU ETSİN DEVAMLILĞI OLSUN,TABANI OLSUN,TEPEYİ BAĞLASIN....ÖZELLİKLERİ SAYARAK BUNU YAPIYORSA İYİ KUŞTUR .DEVAMLILIĞI SECERSİ VARSA İYİ DAMIZLIK OLUR MANTIĞI İLE KONUŞUYORSUNUZ.BİZLER İŞTE BÖYLE BİR KUŞUN FİZİKSEL OLARAK TAŞIMASI GEREKEN ÖZELLİKLERİNDEN,NASIL YAVRUDA DEVAMININ SAĞLANACAĞINA YOĞUNLAŞMIŞ DURUMDAYIZ.

BİZ İYİ KUŞUN ÖZELLİKLERİNİ ANLATIRKEN PAÇASINDAN HİÇ BİR ZAMAN BAHSETMEDİK.GÖZ RENGİNİN NE OLMASI GEREKTİĞİNİDE SÖYLEMEDİK.AMA KUŞLARIN GÖZLERİNİN İÇİNİN TAŞIDIĞI OYUN GENİ ÖZELLİKLERİNDEN DOLAYI FARKLI OLDUĞUNU SÖYLEDİK.

KANADI,KUYRUĞU,TELEĞİ DEMİŞSİNİZ.BEN SİZE BİR KAÇ ÖRNEK VERECEĞİM İZİN VERİRSENİZ;KUYRUKTAN BAŞLAYAYIM.KANAL KUYRUK DEDİĞİMİZ KUYRUK TARZI OLAN İYİ OYUNLU BİR KUŞ SEYRETTİNİZMİ HİÇ.BEN SEYRETMEDİM,ÇOĞU KUŞÇUDA SEYRETMEMİŞ HEP KONUŞURUZ BUNU.ÇÜNKÜ O KUYRUK YAPISI KUŞU HEM TAKLADA HEMDE FİŞEKTE ŞEKİL İCABI İLE KESER,ZORLAR.BU TARZ KUŞLARDA VERİM OLMAZ.

KANAT VE TELEĞİN BİR ÖNEMİ OLMADIĞINDAN BAHSETMİŞSİNİZ.BENCE OYUN KUŞUNDAKİ EN ÖNEMLİ OLMAZSA OLMAZ DURUMU KANAT VE TELEK DURUMUDUR.AMA BU DURUM KUŞUN KASA YAPISI İLE ÇOK ALAKALI BİR DURUMDUR.KASALI OLDUĞU HALDE TELEKLERİ KALIN VE UZUN KANAT ÇAPI UZUN KUŞLARINDA OYUNDA VERİM ALINA BİLİYOR BAZEN AMA KUŞ TA KANADIN ,TELEKLŞERİN KASAYI YANİ VUCUDU HAVADA NASIL TAŞIYA BİLDİĞİDİR ASIL DURUM.ÇÜNKÜ KUŞ UÇARKEN ZORLANDINMI PERFORMANSI YETERSİZ KALACAKTIR.BU YÜZDEN KUŞUN KANAT VE TELEK YAPISI HEM UÇUŞTA HEMDE OYUN PERFORMANSINDA KUŞTAKİ EN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERDİR.

BEN YILLARCA FUTBOL OYNAMIŞ BİRİYİM,VUCUT YAPISININ YADA KAS YAPISININ PERFORMANSA DAYALI DURUMLARDA NE KADAR ÖNEM TAŞIDIĞINI ÇOK İYİ BİLİRİM.BAKIN SİZE MANTIKLI BİR ÖRNEK VEREYİM.

ATLETİZDE DEĞİŞİK BRANŞLARDAKİ SPORCULARIN HEPSİNİ FARKLI VUCUT VE KAS YAPISI GELİŞMİŞTİR.ÖRNEĞİN GÜLLE ATAN BİR SPORCUNUN VUCUT YAPISI 800 METRE KOŞAN BİR ATLETTEN ÇOK FARKLIDIR.YADA YÜZEN BİR İNSANIN VUCUDUT YAPISI İLE FUTBOL OYNAYAN BİR İNSANIN VUCUT VE KAS YAPISI GELİŞİM BAKIMINDAN ÇOK FARKLIDIR.BİR İNSANA BAKTIĞINIZDA BU SPORCUDUR DİYEBİLECEĞİNİZ DURUMLARDA VARDIR,DEĞİLDİR DİYECEĞİNİZ DURUMLARDA.SİZİN KARŞINIZA 100 KİLA BİR İNSANI ÇIKARSALAR VE BU 100 METREYİ 12 SANİYEDE KOŞUYOR DESELER NE YAPARSINIZ.

ARABADAN ÖRNEK VERMİŞSİNİZ NE KADAR GÜZEL BİR ÖRNEK BENDE O ÖRNEĞİ DEVAM ETTİREYİ SİZİN İÇİN BİR BMW MOTORUNU KAMYONA TAKIN BAKALIM NE KADAR VERİM ALACAKSINIZ.

SEVGİLİ MUHARREM ABİ SAYGILARIMI SUNUYORUM,SUÇU LİSAN ETTİYSEM AFFOLA ABİ,

SAYGILAR.....

MERHABA HÜSEYİN KARDEŞİM YORUMLARIN İÇİN TESEKKÜRLER

KENDİM OLARAK KİŞİLERİ GÖSTEREREK YADA İSİM VEREREK KİMSEYİ ELESTİRMİŞ DEGİLİM HEM BEN SİZLER GİBİ BU UGRASI TAM ÇÖZEBİLMİŞ DETAYLARINA KADAR İNEBİLMİŞ İNCELİKLERİNİ BİLEN BİRİ DE DEGİLİM
BEN ÖYLE BASKALARINDA O SEKİL KANADI KUYRUGU OLAN KUŞ SEYRETMEDİM PEK ÖYLE HER YERE GİDEN ÇOK MERAKLI BİRİSİDE DEGİLİM KENDİMCE YETERLİ OLANI KENDİM İÇİN BESLEDİM HİÇ BİR ZAMAN DA KENDİMİ ETRAFIMA KABUL ETTİRME YADA TANINMA İHTAYACIN DADA OLMADIM BU SÖZLERİMİ YANLIŞ ANLAMAYINIZ KENDİM İÇİN SÖYLÜYORUM ELİNDEKİ İLE YETİNEN YETİNEBİLMEYİ BİLEN DAHA İYİSİNİ DE YAPABİLDİGİ KADAR TECRÜBESİ OLDUGU KADARIYLA ARAYAN BİR İNSANIM ÇÜNKÜ BU UGRASTA ARAYIŞLARIN BİTMEYECEGİ GİBİ TARTIŞMALARIN DA İNATLAŞMALARINDA HATTA İDDİALARIN DA BİTMEYECEGİNİDE BİLEN AZ ÇOK GÖREN VEDE MÜMKÜN OLDUGUNCA BUNLARIN DIŞINDA KALMAYA ÖZEN GÖSTEREN BİR YAPIYA SAHİBİM

EVET HAKLISINIZ ARTIK ESKİSİ GİBİ PEK SEVKİM AMACIM KALMADI DOGRU TAHMİN ETMİSSİNİZ ÇÜNKÜ HEDEFLER ARANILANLAR KUŞTAKİ BİLİNENLER BİLİNMEYENLER MAKBUL OLUP KABUL GÖRÜLMEYENLER BU KADAR NET VEDE ASİKAR İKEN HALA NORMALMİŞ GİBİ HATA DEGİLMİŞ GİBİ MAKBULMÜŞ GİBİ SÖYLENİLMESİ KABUL GÖRÜLÜŞÜ TARTIŞILIR OLMASI KİMSEYE KATKI SAGLAYAMAYACAGI HALDE ISITILIP ISITILIP GÜNDEME GETİRİLMESİ KENDİM OLARAK BURALARDA KİMSEYE BİR SEY KATAMAYACAGIM İNTİBASI BIRAKTI ONUN İÇİNDİRKİ SİZE HAK VERİYOR SİZİ ANLAYIŞLA KARSILIYORUM TEŞEKKÜR EDİYORUM


BİR KİMSENİN BENİ YÜZÜME KARSI METETMEYE HAKKI VAR İSE

YÜZÜME KARSI BENİ ELEŞTİRMEYEDE HAKKI VARDIR



KARSIMIZDAKİ KİŞİLERE BÜTÜN KALBİMİZLE İÇTEN VE SAMİMİYETLE VE BÜTÜN YETENEK BİLGİ VE TECRÜBELERLE

YARDIM EDEBİLMEYİ KABUL EDİYORSAK VEDE İSTİYORSAK İŞTE O ZAMAN ONLARI ELEŞTİREBİLİRİZ
ÇÜNKÜ BU OLUMLU BİR ELESTİRİ OLUR

SAYGILARIMLA
 
A

Anonymous

muharrem abı ıyı kusun tarıfını ne guzel yapmıssın tesekkrler.saygı ve sevgıler.
 

ankaraliusta

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
1
Puanları
0
Yaş
51
Konum
İstanbul
Ad Soyad
hakkı ören
Meslek
tatlıcı-esnaf
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
hüseyin bey kuşeşleme tecrübe ister neyden neye vuracğın kuş önemlidir vekuşta sabır önemlidir bazı kuşçu arkadaşlar hemen uçurup oynatayım diyor basit görüyorlar öyleşey yok deneme ve zaman önemli süreklilik soy
 

DELIYUREK41

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
526
Puanları
16
Yaş
36
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
murat koç
Meslek
teknıker
İkametgah
Kocaeli
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
BEN KENDİM OLARAK KUŞÇU VE KUŞÇU OLACAK ARKADAŞLARA ŞUNU DEMEK İSTERİM
KUŞUNUZ KANAT ELLEMİYORSA
YAPIŞMIYORSA
YER YAPMIYORSA
2SAAT UÇUP 15 20SEFER 3 5 TAKLALI OYNUYORSA
İNMEYİ BİLİYOR ALTINDAN GELENDE SİZİ TATMİN EDİYORSA
muharrem abı zaten bu cumleler herseyı acıkca anlatmıs.bende aynı dusuncedeyım.kusculuk prensıbı olarak kendıme bunu edındım.adı ustunde kus ıyısıde kötüsüde havada kendını bellı eder.
 

mazidenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
742
Puanları
0
Yaş
31
Konum
Bursa
Ad Soyad
dursun BEKAR
Meslek
tekstil
İkametgah
Samsun
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
önçelikle bu sitede bu konu hakkında o kadar teçrübeli büyük abilerimiz varken bana söz düşmez düşüncesindeyim
ve de biraz utanarak bişeler yazmak istiyorum kuş 13 senedir kuş besliyorum ee bu işe samsunda başladık samsunda yoğrulduk samsun bafra ilçesinde oyunkuşundan başka kuş bakılmıyordu o yıllarda şebabın adını duyuyorduk sadece izlenimlerim şunlardı o eski yıllarda o eski üstatlar da gördüklerim tek bir kuş üzerine odaklanma değilde toplam kümesin kalitesi yani elemeyle 3 5 sene içinde belkide 10 sene uğraşıp kümesteki tüm kuşların eskiye nazaran iyileştirme bundan sonrası şöyle oynayanı ayır oynamayanı sat yada hediye et başkalarıda uğraşsın ben çok bilirim o eski üstadların ihalelerde kendi kuşlarını sattıklarını ama adamlarda haklı genel olarak kaliteli kümes olmuş e bundan sonrası keyif işi her yavru oynamıyorki şimdi abilerim diçeksinizki biz eşleştirmeden bahsettik sen koca kümesi kattın ortaya işte bencede kümesin genel kalitesi önemli kim kimle eşleşirse eşleşsin oynayanı ayırırız oynamayanı hediye ederiz ben bunu çoğu kişide gözlemledim ve böyle yapan kişilerde kuş uçuyor ve oynuyor
saygılarımla
 
Üst