Neler Yeni

KANATLARI KESİLMİŞ NE YAPMALIYIM

fmcomputer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
44
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İçel-Mersin
Ad Soyad
Mustafa Şahin
Meslek
Esnaf
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Sevgili dostlar herkese sevgiler saygılar,kümesimdeki kuşlardan biri ortadan kaybolmuştu çok şükür buldum ama yakalayan kişiler kanatlarının birini cok kötü bi şekilde kesmiş kuşun nerdeyse kanadının biri tamamen yok,öğrenmek istedigim bu kanatları böylece kesilmiş halde mi bırakmalıyım yoksa onları çekmem mi gerekiyor,bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinieim teşekkürler...
 

polllat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Ara 2008
Mesajlar
2,598
Puanları
0
Yaş
26
Konum
İstanbul
Ad Soyad
sinan öztekin
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Hünkari
Bence kuşu birkaç gün besleyin öyle vitamin falanda verin kendine gelsin. 2-3 gün sonra çekin kanatlarını 1 sonra gelir... Kolay gelsin...


SİNAN ÖZTEKİN
 

fmcomputer

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
44
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İçel-Mersin
Ad Soyad
Mustafa Şahin
Meslek
Esnaf
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
ilginize tşk,konuyu biraz daha açmak istiyorum,kesik kanatların tekrar cıkması için kesinlikle çekilmesimi gerekiyor,kanat az bişeykesikse ne yapmalıyız yine kökten çekilmesimi gerekiyor acaba,bu kanatlar tekrar ne zamana uzar acaba...tşk...
 

polllat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Ara 2008
Mesajlar
2,598
Puanları
0
Yaş
26
Konum
İstanbul
Ad Soyad
sinan öztekin
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Hünkari
fmcomputer' Alıntı:
ilginize tşk,konuyu biraz daha açmak istiyorum,kesik kanatların tekrar cıkması için kesinlikle çekilmesimi gerekiyor,kanat az bişeykesikse ne yapmalıyız yine kökten çekilmesimi gerekiyor acaba,bu kanatlar tekrar ne zamana uzar acaba...tşk...

Kesik kanat büyümez azıcık ucuda kesik olsa en dibinden de kesilse büyümez. Ama illede çekmek istemiyorsanız bekleyin zamanla kuş tüy döker sonra onların yerine yenileri çıkar ama bu hem çok uzun zaman alır hemde 1-2 teleği yenileyip gerisini yenilemez belki yani hoş görünmez pek.. Çekilen kanat ortalama 1 ayda geri gelir. Eğer kuş çok yaşlıysa 5 haftaya uzayabilir veya genç, sağlıklı kuşsa 3,5 haftaya inebilir...

Ben çekmenizi öneririm....

............SİNAN ÖZTEKİN............
 

ugurk81

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Eyl 2009
Mesajlar
469
Puanları
0
Ad Soyad
uk
Meslek
öğretmen
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
kuşun damdan ya da balkonda besliyorsanız balkondan düşme ihtimali varsa kapalı tutun kanatları çıkana kadar. kesik kanadıda kuşa fazla acı vermeden bir eliniz telek kökünü tutacak şekilde öbür elinizde tek tek kesik telekleri çekiniz. en kısa çözüm budur.
 

bursa oynar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
164
Puanları
0
Yaş
24
Ad Soyad
ismet burak yıldırım
Meslek
örenci
Yetiştirdiğim Irk
Makaracı
kusunu ucurmak salmak istiyorsan eger ccek kanatlarınıve vitamin ver es tutturmamaya bak zaten es olmaya yanasmaz yinede sen bilrisin :tamam:
 

Whitepaw

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Ara 2010
Mesajlar
1
Puanları
0
Yaş
83
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Burak Mestan
Meslek
bilmeme
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
ya ben bi tane kelebek yakaladım ama kanatları kesik ikiside ceksem kac ayda gelir?? ( yeni üyeyimde <3 )
 

kuscu_marik

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
3,251
Puanları
38
Yaş
57
Konum
Ankara
Ad Soyad
Muharrem Karaderili
Meslek
kamu çalısanı
İkametgah
Ankara
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
fmcomputer' Alıntı:
Sevgili dostlar herkese sevgiler saygılar,kümesimdeki kuşlardan biri ortadan kaybolmuştu çok şükür buldum ama yakalayan kişiler kanatlarının birini cok kötü bi şekilde kesmiş kuşun nerdeyse kanadının biri tamamen yok,öğrenmek istedigim bu kanatları böylece kesilmiş halde mi bırakmalıyım yoksa onları çekmem mi gerekiyor,bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinieim teşekkürler...
S A MUSTAFA KARDEŞİM KUŞ YAVRU EKESİ İSE ZATEN KANATLARINI KENDİ ATAR YOK EKE KUŞ İSE KANADINI ÇEKME ZATEN MEVSİM KIŞ KUŞ KANADINI KENDİ DEGİŞTİRSİN KUŞUN KANADINI ÇEKMEK KUŞU 1YIL GERİ GÖTÜRÜR BIRAK KENDİ DEGİŞTİRENE KADAR KALSIN ÇEKİLEN KANAT 40GÜNDE GELİR 10 15 GÜNDE KURUMASI BEKLENİR EN İYİSİ BENCE BUDUR SAYGILAR
 

polllat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Ara 2008
Mesajlar
2,598
Puanları
0
Yaş
26
Konum
İstanbul
Ad Soyad
sinan öztekin
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Hünkari
Whitepaw' Alıntı:
ya ben bi tane kelebek yakaladım ama kanatları kesik ikiside ceksem kac ayda gelir?? ( yeni üyeyimde <3 )
çekilen kanatlar yaklaşık 1 ayda gelir.. Ama ben hepsini birden çekmenizi tavsiye etmem birden halsiz düşebilir kuş.. o yüzden birkaç güne yayarsanız iyi olur.. Birde vitamin takviyesi yapsanız iyi olur
 

kelebekci34

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2009
Mesajlar
460
Puanları
0
Yaş
43
Konum
İstanbul
Ad Soyad
mehmet çelik
Meslek
memur
Yetiştirdiğim Irk
Saya
Kesik kanadı yolmak lazım aksi takdirde büyümez. Hepsini bir yolmak kuşa acı verebilir. Her gün bir kaç tane yolunabilir. Normalde 35-40 günde kanadı tam olarak büyür.
 

brtysl

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
639
Puanları
16
Yaş
28
Konum
Ankara
Ad Soyad
Berat YEŞİL
Meslek
doktor
İkametgah
Ankara
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
abilerim hepiniz vitamin takviyesi yap demişsiniz ama hangi vitamin onu söylememişsiniz.benim de kanadı çekik kuşum var.ortalama 4-5 günde agızdan birer tane balya(balık yağı) hapı veriyorum.bu yeterli midir sizce??
 

kemocan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
351
Puanları
0
Yaş
58
Ad Soyad
kemal kalaycı
Meslek
memur
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
selamlar.arkadaşlar bu kuşçuluğun en pis tarzı kanat çekme makaslama filan.bunlardan bir kurtulsak ya .
 
A

Anonymous

Arkadaslar yeni guvercin aldim kanadın biri cekik tuleri uçarmı

Arkadaslar yeni guvercin aldim kanadın biri çekik tüyleri uçarmı
 

Hasip

Yönetici
Site Genel Yöneticisi
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
487
Puanları
46
Yaş
36
Ad Soyad
Hasip Tosun
Meslek
Bilgisayar
İkametgah
Afyon
Yetiştirdiğim Irk
Adana
Diğer Irklarım
Hünkari
Kaç tüy çekilmiş durumda ? Çekili olan kanatta uzun tüylerden hiçbirisi yoksa kuş uçamaz.
 

gencoahmet

Yönetici
Admin
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
883
Puanları
28
Yaş
68
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Ahmet Kayabaş
Meslek
Emekli
İkametgah
İstanbul-I (Avrupa)
Yetiştirdiğim Irk
Saya
Diğer Irklarım
Tip(Portakal Renkli) Siyah Macar Sarı Posta
Canım kardeşim üzülmene gerek yok tüydür telektir yerine gelir kuşlarda o zamana kadar yerine alışır (20 -30 gün) dürtme ve kovalama kendi kendine alışsın sadık kuş olur balık yağı veriyormuşun hayırlı olsun zımba gibi olurlar selamlar
 

devlethamis

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
25
Ad Soyad
hamiş
Meslek
öğrenci
İkametgah
Kahramanmaraş
Yetiştirdiğim Irk
Dönek
Sevgili dostlar herkese sevgiler saygılar,kümesimdeki kuşlardan biri ortadan kaybolmuştu çok şükür buldum ama yakalayan kişiler kanatlarının birini cok kötü bi şekilde kesmiş kuşun nerdeyse kanadının biri tamamen yok,öğrenmek istedigim bu kanatları böylece kesilmiş halde mi bırakmalıyım yoksa onları çekmem mi gerekiyor,bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinieim teşekkürler...
--- Mesaj güncellendi ---
Kardeşim Geçmiş olsun öncelikle eğer kesmişlerse
kesilmiş tüyleri çek
ama kesilmemeiş varsa ellleme hiç
2-3 haftaya çıkar tekrar uçar
 

twetyynet

Yönetici
Yardımcı Admin
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
197
Puanları
18
Yaş
42
Ad Soyad
Hasan Vedat
Meslek
Öğretmen
İkametgah
Kocaeli
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
çekmeniz gerekiyor.
 
H

hacı hüseyin

abi bende birtane boz benek var bunun sağ ve sol kanatlarında birer tüy kesilmiş kuş bu yüzden takla atmıyo ne yapmam gerekir
 

Mustafa1402

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Mar 2019
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
27
Ad Soyad
Mustafa sağ
Meslek
Transfer
İkametgah
İstanbul-II (Anadolu)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Kanadı çekilmiş dişi kuşum var erkek kur yapıyor ama dişi kaçıyor 1 haftadır.
Kanadının çekilmiş olmasıyla bi bağlantısı varmıdır kaçmasının?
 
Üst