Neler Yeni

Farelerden nasıl kurtuluruz ?

  • Konuyu başlatan Anonymous
  • Başlangıç tarihi
A

Anonymous

Merhabalar.

Kümesim geçen kış alt yapı çalışmaları nedeni ile toprağa gömülü kaldı.Bundan sonra kümesim aşırı nemli olmaya başladı.Derken kış ortası kümesin altına yorgan ve kum sermiştim.Kümes aşırı pislenince temizlik yapayım derken yorgan altında fare yavrularına denk geldim.1 saat düşündüm bunları kara atım mı atmım mı dıye vicdan hesapları yaptım ve derken nede olsa büyüselerde öldüreceğim deyip hepsini kara attım.Anne ve babalarından haberim vardı ama bir şey olmaz dedim kıyamadım karışmadım.Hayvanlarla geçinsinler dedim.Taaki bugune kadar bir sorun yoktu ama bugun sınırlerım epeyi arttı....

İki tane kendini kanıtlamış soy kuşunu çift etmiştim.Derkan yumurta ettiler ve bu aralar neşem yerindeydi.Bugun kumese girdim kümesin ortasında bir yumurta var.Sanırım kuşlardan birisi aceleden buraya etti sandım ama elime aldım yumurta yapış yapıştı.Fareler geldi aklıma ve olamaz diye düşünüp kuşların altına baktım.Olan olmuş fare annesinin altından mı aldı yoksa kuşlar yem yemek için yumurtadan kaltı da o aramı aldı bilmiyorum yumurtayı almış epeyi yuvarlamış.Diğer yumurtaya baktım sağlamdı ama hafif çatlamıştı onda da yapış vardı diğer yumurtan bulaşmış sandım.Hem ikisini karşılaştırdım farenin götürdüğü sulu idi diğeri ise kararmıştı.Bu yüzden ümit edip kuşun altından almadım.

Acil olarak iki sorum var.

Kümesi nasıl havaya kaldırırım ? Yani altına taş koyabilirim kümes tahtadan ama ağır.

En önemli sorum ise fareleri nasıl yok edebilirim ?
 

McCarthy

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ocak 2009
Mesajlar
124
Puanları
0
Yaş
33
Konum
Düzce
Ad Soyad
Mustafa Sağlam
Meslek
Yazılım
İkametgah
Düzce
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
Selamlar,

Öncelikle geçmiş olsun. Bende bu problemden çok yumurtamı kaybettim. Giriş çıkışlarının oldugu yere yapışkan koyarak 6 tane büyüklü ufaklı fare yakaladım. seninde yapacagın bu başka cözüm yolun yok. kuşların girmeyecegi bir yere yapışkan koyup fareleri bu şekilde temizlemen gerek. sakın zehir koyayım deme. kuşların içerisine taşıma ihtimalleri var. Toplu temizlik yapmış olma. birde farenin girebilecegi bütün delikleri tıka. kuşları saldığın zamanda kapısını açık bırakırsan buldukları gibi girip yine yumurtalarını götürebilirler.
 

Pessimiste

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
211
Puanları
16
Yaş
33
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Muzaffer Kurtuluş
Meslek
Grafik Tasarımcı
İkametgah
İstanbul-I (Avrupa)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
Farelerle bende bir ara sorun çektim. Ultrasonic kovuculara kadar herşeyi denedim. Öncelikle en ufak delik varsa bile kapatmalısınız bu en önemli kural.


Sonra ise mevcut farelerden kurtulmak için,
Şansınıza fotoğraflarını da çekmiştim :) Ki ölü halleri de vardı da onları sıkıcı olduğu için sildim telefonumdan.
Eczaneden Fare yapışkanı alın tüp olandan. Biraz pelet zehir alın, 2,3 liralıkta pastırma alın marketten.
Yapışkanı sert bir pleksi olur, plastik olur leğen altı gibi mesela. Yani mukavva gibi yapışkanı emebilecek birşey olmasın yada kaldırıp hareket ettirebileceği kadar hafif olmasın. Fotoğraf ta hazırlanmış hali var. Kesinlikle eliniz değmesin. Eldiven takın. Kokuya gelmiyorlar. Yapışkan ve zehir de elinize temas etmesin zaten. Pastırma neden derseniz kokusuna çıldırıyorlar :) Zehir zaten onları çeken birşey.
Koyacağınız yer ise geçtikleri yerlere zaten pislerler gördüğünüz yerleri tespit edin. Kuşların veya başka hayvanların ulaşamayacağı yer olsun. Duvar diplerinden yürürler oralara koyun. 1-2 güne yakalayacaksınızdır. Gidip yapışkana bakmayın 1-2 gün kadar.

Önlem olarak ise dediğim gibi delikleri kapatın.
Zehirli Mum bloklar satılır fareler için. Onlardan alıp kuytu köşelere koyun.
Kümesinizi daima temiz tutun. Yorganda üremişler zaten.
 

Ekli dosyalar

Mustafa41

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
36
Puanları
0
Yaş
25
Ad Soyad
Mustafa coskun
Meslek
ögrenci
İkametgah
Kocaeli
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
Bende bikere boyle bi olayla karsilastim yuvyi bi actim yumurtalarimdan biri yuvanin ortasinda hayrt etim ama aklima hic gelmedi fareler guvercinlere zarar vermiyormu sadece yumurtayami gidiyolar ve guverinler yuvadayken buna nasil cesaret ediyorlar guvercinler yumurtalarini sahiplerinden bile korur farelere bi tepkisi olmuyormu
 

Pessimiste

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
211
Puanları
16
Yaş
33
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Muzaffer Kurtuluş
Meslek
Grafik Tasarımcı
İkametgah
İstanbul-I (Avrupa)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
Farenin boyutuna göre değişir işler. Ben et yavruyu bile götürdüğüne şahit oldum. O yüzden farelere önlem almak çok önemli. Dadandığı zaman bırakmaz.
 

Mustafa41

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
36
Puanları
0
Yaş
25
Ad Soyad
Mustafa coskun
Meslek
ögrenci
İkametgah
Kocaeli
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
benim telli yuvam vardi yuvanin onu tente guvercinleri yuvadan cikarmis kafasini koparmadigimi bogazindan isirmadigimi bu sansarmidir yoksa faremidir eskiden olanbisey olay ma yinede ogrenmek istedim simdiki yuvam korkudan dort bi yani kapalibi yuva
 

KapıCülüğü

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
118
Puanları
0
Yaş
26
Ad Soyad
Emre AVCI
Meslek
--
İkametgah
Bursa
Yetiştirdiğim Irk
Saya
Diğer Irklarım
Dolapçı,bango
o kurduğunuz tuzağa ben bile yem olurdum pastırma aşkına :evet: ben dükkanda kullanmıştım bu tuzağı üzerine peynir koymuştum direk yakalanıyor sonra çıyaklıyor sonra ölüm zaten
 

elif.elfin

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
1
Puanları
0
Yaş
18
Ad Soyad
elifylımazcan
Meslek
öğrenci
İkametgah
İstanbul-II (Anadolu)
Yetiştirdiğim Irk
Diğer
Diğer Irklarım
Yok
merhaba ben elif kümesi nasıl tutman için fikir istedin ve bende veriyorum kümesi ağırlığına göre taşı 2 kolunuda da kafesi tut
 

aslan55

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
167
Puanları
0
Yaş
24
Ad Soyad
Aslan Dikme
Meslek
Web Programlama ve Tasarım
İkametgah
Samsun
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
fare sorunu bendede vardı , 4 tane güvercinimi boğdu ne yaptıysam önüne geçemedim ve sonunda kümesi bozdum kuşları dağıttım , küçüçük fare ocağıma incir ağacı dikti .
 

IsprLee41

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
75
Puanları
0
Yaş
24
Ad Soyad
Emre YILDIRIM
Meslek
Ögrenci
İkametgah
Kocaeli
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
fare sorunu suan bendede var 4 kattaki terasa çıkmış minnacık fare duvarda bile yürüyor diskiniyorum kuşlara bişe yapmıyor ztn o fareyi gördükden sonra yuvayı dagattım simdi yapışkan fln alıp eczaneden yakalamaya çalışcam kocalanmıyor ısık hızında dolaşıyor terasın içinde odaya kitleyip çıktım bi kaç günden beri çıkmıyorum.
Yarın 1 Çift Kuş Gelcek Fare Sorunu çözülene kadar balkonda beslicem.Diskinmesem anında nakalt da hayalini bile kuramıyorum elime degerse kafayı yerim zaten 1 hafta arkadaşları aralıksız çatıya çıkarsam sigara dumanından ölür.


:dans: :dans:

Allah kolaylık versin
 
A

Anonymous

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Dün toprağa gömülü yuvayı kaldırdım.Taşların üzerine altı boş olarak koydum.Toprağa gömülü kaldığından hep rutubet yapıyordu.Kuşların pislikleri kurumuyordu.Akşama kadar biraz kuruma oldu.Yapışkan aldım ve peynir koydum ortasına yuvanın köşesine yerleştirdim.Üzerine de plastik kasalardan koydum.Kuşların giremiyeceği şekil ayarladım 2 tane.Bakalım bu gün oltaya takılan olacak mı :D
 

Pessimiste

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
211
Puanları
16
Yaş
33
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Muzaffer Kurtuluş
Meslek
Grafik Tasarımcı
İkametgah
İstanbul-I (Avrupa)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
Plastik kasanın 2 tarafında girip çıkabileceği delikler olmalı. Tek delik varsa girmez büyük ihtimalle.
 
A

Anonymous

vallahi bi çift trakya makaracım vardı sarı ilk kez yumurtladılar babasını yedi yavrusunu4 günlükken yedi ertesi günde annesini indirmiş şimdi dışarıya yeni kümes yaptım
 
A

Anonymous

Ustad senin sanırım lağım faresi.

Bu arada 2 gün önce 4 tane yapıştırdım.Biraz ara verdim yarın bir daha yapışkanları kuracam :D
 

Pessimiste

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Kas 2008
Mesajlar
211
Puanları
16
Yaş
33
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Muzaffer Kurtuluş
Meslek
Grafik Tasarımcı
İkametgah
İstanbul-I (Avrupa)
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Diğer Irklarım
Yok
Bende bu konu açıkken 6 tane öldürdüm. Bir tane büyük var zehirleri afiyetle yiyor. Az kaldı onuda avlarım :)
 

ozkan1979

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Ara 2011
Mesajlar
209
Puanları
0
Yaş
41
Ad Soyad
özkan sezgin
Meslek
işçi
İkametgah
İzmir
Yetiştirdiğim Irk
Saya
evet devam etti fare sayısı dün 4adet yakalımdım

bugün 6 adet daha yakaladım ama fareler çok küçük yeni yavru galiba

ve yine yapıştırıcı koydum bakalım devam edecekmi

 
A

Anonymous

Valla ustad ben geçen yakaladım durdurdum artık yakalamayı.Ama 3 günde 4 tane daha yumurta götürdüler.Dün yine yapıştırıcıyı koydum.Pazartesi bakıcam durum nedir diye :D
 
Üst