Neler Yeni

25 Günlük Yavrusu Olan Güvercinin Yeniden Yumurtlaması Normal mi ?

haltbar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Ağu 2008
Mesajlar
641
Puanları
0
Yaş
36
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Osman Uğur KORKMAZ
Meslek
Ticaret
İkametgah
İstanbul-I (Avrupa)
Yetiştirdiğim Irk
Makaracı
Arkadaşım böyle bişey normaldir... ama diğer arkadaşların dediği gibi yavruların gelişimi için sorun olabilir...kuşlarını devamlı tok tutman yada yem zamanlarını aksatmaman gerekir...

Genelde eski damızlığımda kuşların ilk yavrular bi ayaklandımı anne baba yeniden çifleşip başka bieyere yuva yapıp yumurtluyorlardı...ve gayette sorunsuz sizin dediğiniz gibi gidip yavrularına kusuyor ondan sonra kalkıp yumurtalarına yatıyordu....ben kuşları devamlı tok tuttuğum için sorun yaşamadım....saygılarımla
 

kosavali4545

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
41
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Manisa
Ad Soyad
koray rebii geniş
Meslek
işçi
Yetiştirdiğim Irk
Hünkari
Böyle bişeyin olacağını sanmıyorum yani yumurtalar başka bir çiftin olabilir mi? Çünkü 25 günlük yavrusu olan kuş benim bildiğim kadarıyla yumurtlamaz.....


üzülerek yanıldıgını söylemek istiyorum çünkü benim postalar tam 20ci gün yumurtladı ve bunu araştırmasını yaptım bakım iyi olunca böyle oluyormuş.ayrıca bende bir yavru şuan 2ci ayını yeni bitirmesine ragmen eş aldı olmaz diye birşey yok tabiatın düzeni degişti herkese bol yavrulu sezon dileklerimle
 

kuşcuyum_45

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Şub 2009
Mesajlar
333
Puanları
0
Yaş
26
Ad Soyad
KUBİLAY KARATAŞ
Meslek
MAKİNA
Yetiştirdiğim Irk
Saya
emre_61' Alıntı:
Eyvallah Bilgiler ve İlginiz için çok teşeekür ederim.
Korktugum başıma gelmedi.
Anne ve baba yavruyu yine aynı şekilde beslemeye devam ediyorlar.
sewindim abi hayırlı olsun
KUBİLAY saygılarımla.......
 

tengelli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
2,001
Puanları
0
Yaş
44
Konum
İstanbul
Ad Soyad
kenan tengelli
Meslek
işçi
İkametgah
İstanbul-II (Anadolu)
Yetiştirdiğim Irk
Posta
bu tür olaylar kuşa göre değiştiğinden sadece görerek olur yani bu takımda sorun yaşanmadı diye diğerinde yaşanmayacak diye bir şey yok bütün takım kuşlarını tamamen tanıdığında hepsine göre ne yapman gerektiğini bileceksin kimisinde yavru varken yumurtladıgı an alınıp atılır kimisinde bırakılır kimisindede boş yumurta koyulur buna göre en güzel nasihat kendi deneyimlerin olacak.
 

emre_61

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
61
Puanları
0
Yaş
31
Konum
Trabzon
Ad Soyad
Emre KAVAKLI
Meslek
Turizm
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
eyvallah arkadaşlar ilginiz ve alakanız için teşekkür ederim
'' tengelli'' arkadaşımın da söylediği gibi en güzel bilgi görüp yaşamak
herkesin verdigi bilgi ve öneri için çok sağolun
 

haci123

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Mar 2009
Mesajlar
1
Puanları
0
Yaş
38
Ad Soyad
haci
Meslek
firinci
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
s.a.cok normal birsey arkadas.bu guvercinlerin saglikli oldugunu gosterir.
 

greenarmy

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
15
Puanları
0
Yaş
34
Ad Soyad
fahri köseoglu
Meslek
serbest meslek
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
mrb arkadaşlar 25 günlük yavrusu varken yumurtlaması gayet normal bazı arkadaşların yazdıgı gibi yumurtaya yatarlarken yavruyada baıyor 25 artı 18 43gün yapar bir yavrunun yeme düşmesi ortalama 45 50 gündür sonuç bence normal 25günlük yavrusu varken saygılar sevgiler....
 

krmpl

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 May 2009
Mesajlar
190
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Ankara
Ad Soyad
bedir hazarbeyoğlu
Meslek
kafasına göre
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
arkadasım bu gayet dogal bısey yavru 12 13 gun oldugunda yeni yumurta yumurtlar ekeler hem dıger yumurtaya yatar hemde yavruya bakar 25 gunluk yavrunun bakılacak neyı kalmıs eger yuvan asagıdaysa yavru coktan yeme vurmustur tabı bunlar mardin ve ankara kusları ıcın sızın kusları bılemem saygılar.
 

alitass1

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Nis 2009
Mesajlar
47
Puanları
0
Yaş
54
Ad Soyad
alitass
Meslek
isci
Yetiştirdiğim Irk
Adana
selam normal yapar ama sen yumurtayi al yatirma yavrulari büyütsün birdaha yapar yumurta ozaman yatsin
 

Ataberk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
12
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Serhat
Meslek
Kahraman
Yetiştirdiğim Irk
Posta
emre_61' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar bende 1 çift dönek var.
25 Günlük yavrusu var ve güvercin bu gün yine yumurta yaptı.
Sizce bu normal mi ?
Arkadaşım normal deyil fakat yuvan kücük ve kuş fazlaysa hayvanlar kıskanclıkdan hemen yumurta yapıyorlar dişileri boş bırakmıyorlar aynısı bende oluyordu yuvadaki sayıyı azaltıp deneme yaptım aynı kuş yavruyu iyice butunce yumurtladı bunlardan dolayıda erken yumurtluyor ola bilir .....
 

tengelli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
2,001
Puanları
0
Yaş
44
Konum
İstanbul
Ad Soyad
kenan tengelli
Meslek
işçi
İkametgah
İstanbul-II (Anadolu)
Yetiştirdiğim Irk
Posta
Ataberk' Alıntı:
emre_61' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar bende 1 çift dönek var.
25 Günlük yavrusu var ve güvercin bu gün yine yumurta yaptı.
Sizce bu normal mi ?
Arkadaşım normal deyil fakat yuvan kücük ve kuş fazlaysa hayvanlar kıskanclıkdan hemen yumurta yapıyorlar dişileri boş bırakmıyorlar aynısı bende oluyordu yuvadaki sayıyı azaltıp deneme yaptım aynı kuş yavruyu iyice butunce yumurtladı bunlardan dolayıda erken yumurtluyor ola bilir .....

serhat normal bunlar sen kendi iletilerini okumuyormusun ?

konu başlığı "Yarışçı Güvercin Aslında Eşine Uçar"

konunun içinden parağraf.

"Eğitimlerine gelince, yavru yumurtadan çıkmadan başlıyor. Çok sağlıklı olması lazım. Siz bir sporcu yetiştiriyorsunuz. Yumurtadan çıkan yavrulara besin değerlerine göre gıda verilmeli. Yani protein, kalsiyum ve fosfor açısından kuvvetli besinler olacak bunlar. Yavruyken, damızlıkken, tüy zamanında da ayrı beslenme dönemleri var. Bu kuşlar yaklaşık 21 ila 25 gün arasında anne babadan ayrılma dönemine girer. Bu aşamada biz bunları başka bir yuvaya koyarız. O günlerde yürümeye de başlıyorlar. 10-15 gün alışma devresi; sizi, kümesini, kümesin bulunduğu çevreyi tanıyacak. Ondan sonra uçurma devresi gelir. Bir süre sonra bu kuşlar grup kurarlar, gezmeye başlarlar ve o zaman eğitim de başlar. Bu zamanlarda onları kontrol altına almak zorunda kalırsınız. Uçmayı, gezmeyi çok severler. Gelemeyen, yaralı gelen kuşlarımız da olur. Bu kuşlar yavru zamanlarında yarışacaksa dört aylık olması lazım. Dört aylık olduktan sonra yarış dönemi gelmiştir. Bundan sonra her şey saatle olur. Antrenmanlar başlar: İlk olarak evin etrafından 3 ila 5 km salınır. Dört defa saldığınızda kuşlar sepetlerine rahatça girerler, artık alışmışlardır. Bundan sonra yön duygusunu öğretmeye gelir sıra. Kuş saldığınız zaman her taraftan gelmesini öğrenmiyor; mesela önce güneyden saldıysanız, bir hafta sonra doğudan salarsınız, böylelikle kuş yön bulma kabiliyeti kazanır. Yarışan kuş, yarışa başladığı zaman bir an önce yönünü tayin edip evine gitmek ister.
 

EFE_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
267
Puanları
18
Yaş
30
Ad Soyad
Hasan Olgun
Meslek
Öğretmen
İkametgah
Aydın
Yetiştirdiğim Irk
Diğer
Bence de normal.

Böyle bir olay şu anda benım kumesımde de yasandı. Yavrular tam 23 gunlukken yenıden yumurtladılar.

Kesınlıkle yavrularını bakmayı bırakmadılar. yumurtaya da gayet duzgun basıyorlar.

Bu arada 25 gun olunca zaten yavruılar kendılerı yem yıyevbılecek duruma geldıler , ben de yavruları baska bı kumese aldım.

Hiçbir sorun yok.
 

ders

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2009
Mesajlar
17
Puanları
0
Yaş
36
Ad Soyad
feris froer
Meslek
işçi
Yetiştirdiğim Irk
Form
güvercinerim çoğu zaman yavrularına kusarken yavruluyordu ama ikisinide idare edebiliyorlar diğer yumurta çıkana kadar kusuyorlar ozamana kadar yemek yiyorlar sorun etme bence.
 

Kuscu_37

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ara 2008
Mesajlar
25
Puanları
0
Yaş
26
Ad Soyad
mehmet
Meslek
Öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
benim yavrular 15 günlükken yumurtladı ve babası çok güzel bakıyo yavrulara dişide yumurtaya yatıyo şuan yavrular 18 günlük ve gayet sağlıklılar bence çok normal bişey kuşlar sürekli içerde durduğu için kızıyolar bununla birlektede yumurta ortaya çıkıyor iyi günler kuşçu arkadaşlarım
 

kuşşerberk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ağu 2009
Mesajlar
12
Puanları
0
Yaş
24
Ad Soyad
berk metiner
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Dönek
selamlar arkadaşlar bendede 1çift alman var böyle yavrular 25-30günlükken yine yumurtluyorlar fabrika gibiler kümesin etrafında 2-3 km ye kadar hiç ev yok heryer tarla ve sabah 8 den akşam 8 e kadar salıklar karışık yemle besliyorum bu normal bence :tamam:
 

MerT78

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
36
Puanları
0
Ad Soyad
Mert Çağlayan
Meslek
Öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Saya
Re: 25 Günlük Yavrusu Olan Güvercinin Yeniden Yumurtlaması Norm

yumutladıgı yumurtayı alın sallayın yada pecete veya beze sarın koyun bi kenera yavrular yeme girince koyun tekrar altına :heyo: :heyo: :tamam: :buyrun: :eek:ley: :utangac: :evet:
 

beyzade

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ağu 2008
Mesajlar
345
Puanları
0
Yaş
27
Konum
İzmir
Ad Soyad
Engin ÇAVUŞ
Meslek
Öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Saya
Re: 25 Günlük Yavrusu Olan Güvercinin Yeniden Yumurtlaması Norm

senin kuş yine iyi 25 gün sonra yumurtlamış.Benimkiler daha yavru hav tüylerini atmadan yine yumurtluyolar.
 

[email protected]

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
8
Puanları
0
Yaş
29
Ad Soyad
ümitgökkaya
Meslek
öğrenci
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Re: 25 Günlük Yavrusu Olan Güvercinin Yeniden Yumurtlaması Norm

kardeşim bence sorun olmaz bende bir çift taklacı var 4 tane yumurta yapıyolar ve yumurtaların dördüde çıktı bakıyolarrr.....
 

kuscuerkan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Haz 2009
Mesajlar
5
Puanları
0
Yaş
44
Ad Soyad
erkan
Meslek
yavuzyigit
Yetiştirdiğim Irk
Diğer
Re: 25 Günlük Yavrusu Olan Güvercinin Yeniden Yumurtlaması Norm

topragım normal yaw yavru buyumeden baska kasaya yumurtluyor ıyıde bakıyorlar tabı ıyı yemlersen
 

Şebabçı1

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
8
Puanları
0
Yaş
24
Konum
Tokat
Ad Soyad
NURETTİN OĞUZ GÜNGÖR
Meslek
ÖĞRENCİ
Yetiştirdiğim Irk
Taklacı
Re: 25 Günlük Yavrusu Olan Güvercinin Yeniden Yumurtlaması Norm

bende bir çift şebab her ay yumurtluyo çıkmıyo 6 çift yumurta oldu 6 aydan beri hala yumurtlayacak gibi eşleşiyolar acaba kış olduğu içinmi
 
Üst